Gå til innhold

Freedom Universal Keyboard - N95

Jimster

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg noe fint...et Freedom Universal Keyboard (http://freedominput.com/site/index.php)

Problemet er bare at det virker som det er en feil med driverne. Når jeg velger norsk oppsett, dvs med ÆØÅ....(de har egne taster på rett plass), så funker disse, men det er tysk oppsett på tastaturet, noe som betyr at y og z har byttet plass (qwertz).

Er det noen andre som har dette keyboardet som har funnet en måte å omgå dette problemet på eller må man vente på nye drivere fra Freedom? Jeg har sendt mail til dem ang problemet, men venter fremdeles på tilbakemelding fra produsent. Jeg har også sett det nevnt i N95 tråden at det var en annen med samme problem, men fikk ikke med meg om det var noen løsning på det.

Alle forslag mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan i all verden fikk du tastaturet til å koble seg opp mot telefonen?

Gjorde et forsøk, installerte driver og fulgte anvisningen, men fikk som sagt ingen kontakt mellom de.

ehm....fulgte og bruksanvisningen...funka berre gull det. Regner med at du har aktivert programvaren og fått den koden som du må taste inn for at driverprogramvaren skal virke.

Når alt virker så må du sette bryteren i riktig posisjon. Du ser at det er av når bryteren er i midtposisjon. Du skal ta bryteren til høyre når du slår det på. Venstre er modus for blackberry enheter. Kan det være dette du har gjort feil?

Lenke til kommentar

Ser ut for at jeg har en eldre modell enn du har.

Visste ikke at det var flere utgaver med samme navn...

På tastaturet jeg har, er det kun av og på knapp.

Det står på nettsidene at de støtter S60 - V9, dette er jo bl.a. N93 som jeg hadde tidligere.

Ved nærmere ettertanke er vel N95 V9.2

Jeg får bare vente på nye drivere....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har nettopp fått meg noe fint...et Freedom Universal Keyboard (http://freedominput.com/site/index.php)

Problemet er bare at det virker som det er en feil med driverne. Når jeg velger norsk oppsett, dvs med ÆØÅ....(de har egne taster på rett plass), så funker disse, men det er tysk oppsett på tastaturet, noe som betyr at y og z har byttet plass (qwertz).

Er det noen andre som har dette keyboardet som har funnet en måte å omgå dette problemet på eller må man vente på nye drivere fra Freedom? Jeg har sendt mail til dem ang problemet, men venter fremdeles på tilbakemelding fra produsent. Jeg har også sett det nevnt i N95 tråden at det var en annen med samme problem, men fikk ikke med meg om det var noen løsning på det.

Alle forslag mottas med takk ;)

Oisan - fant visst dette innlegget litt for sent. Jeg har nettopp erfart det samme og har mailet både idedata og freedom om det. Riktignok har jeg en N82. I tillegg til det du nevner, er å byttet ut med ü - rimelig ubrukelig.

Jeg har mailet både freedom og idedata. Har du funnet ut av hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...