Saykin Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hei Jeg har problemer med sjefen min. Jeg har problemer med å stole på henne, har merka at hun er lei jobben sin (noe som påvirker både meg og de andre ansatte) og at hun er egentlig ikke en sjef, men mer som en ansatt. Kan vel fortelle hvorfor jeg ikke stoler på henne. Faren min kom innom jobben min og sa at jeg skulle gi no penger til mamma (de er skillt) fra en resturant de er deleiere i (hennes halvdel av det de får i måneden). Pappa telte pengene foran øynene mine sånn at jeg fikk med meg hvor mye det var. Han ga meg så pengene, ga meg en klem og gikk sin vei. Jeg fant fram en konvolutt og puttet pengene i den og gikk mot bakrommet og ba sjefen min om å legge det et trygt sted sånn at jeg slapp å gå rundt med det. Som alle andre som har jobba et sted en god stund og fått god kontakt med sjefen sin så begynner man å stole på dem, ikke sant? Spesielt på så lite sted som en kiosk. Så før hun dro hjem så hun ifra hvor pengene var sånn at jeg kunne dra dem fram før jeg dro hjem. Tenkte ikke mer på det før jeg ble ferdig på jobb, tok fram pengene. Gikk fort igjennom (det var 6600kr som var delt opp i 6 bunker på tusen vær og tre 200lapper på sida, hvis dere skjønner) hvor mye det var, telte de 6 bunkene (ikke hvor mye som var i dem) + de tre 200 lappene. Kom meg hjem og ga pengene til mamma som telte gjennom siden jeg ikke sa ifra hvor mye det var. Til min overraskelse manglet det 400kr, jeg var sjokkert. Jeg og mamma funderte litt over det og det eneste vi kunne komme fram til var at sjefen min måtte ha tatt det. Jeg har tenkt å sjekke stedet pengene var litt mer grundig, men har planer om å la sjefen min vite at det manglet 400kr fra bunken med pengene uten å legge skylda på noen. Sånn at hun er bevisst på at jeg vet og at jeg ikke er en idiot. Uansett, 400kr som mangler er ikke noe krise i seg selv, men tanken på at sjefen min kunne ha tatt penger fra meg på den måten og at jeg lenger ikke kan stole på sjefen min (hvem vet hva hun kan gjøre neste gang) gjør at jeg ikke føler at jeg kan jobbe på det stedet. Så det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå fram nå? Må finne meg en ny jobb, men burde jeg bli organisert før jeg slutter selvom jeg bare er ekstrahjelp? I tilfelle det blir no kluss med at hun vil ødelegge for meg i fremtidige jobber? Usikker på hvordan jeg skal gå fram før og etter jeg har levert oppsigelsen min. Takker på forhånd for all hjelp og tips! Endret 15. desember 2007 av Saykin Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Oisann, vanskelig situasjon det der! Men når det er snakk om slik lavmål så ville jeg tatt en litt annen vri. Det jeg ville ha gjort er å møte opp som vanlig og gi henne intrykket av at du ikke har lagt merke til det i det heletatt. Så får du faren din til å komme tilbake og gjøre det samme neste måned og gjør som sist, men denne gangen filmer du at du teller pengene, legger det i konvolutten og deretter diskre filmer at du overekker pengene til henne igjen. Hvis det samme skjer denne gangen så viser du filmen til kollegaene dine og forteller historien. Det er det jeg ville gjort og det du ville oppnådd da er at dere relativt fort ville få en ny sjef - siden hun naturligvis ville si opp (høres ut som det er en lokal sjef for noe større så). De andre ville også få en bekreftelse på eventuelle mistanker de selv har hatt. Noe som for de kan være bra om de hadde vært i lignende situasjoner og ved feiltakelse beskylt feil person. Denne metoden her er det forresten ikke vits å blande politiet inn i siden den mest sannsynlig hadde blitt henlagt av flere årsaker. At du skal slutte i jobben din fordi at en sjef gjør noe så umoralsk synes jeg slettes ikke er riktig. Men en siste ting - Var det kun sjefen som hadde tilgang til plasseringen av pengene, eller kan det hende at en litt suspekt kollega kunne ha funnet innpå pengene? Hun bør jo være passe dum hvis hun gjør noe slikt og dermed setter seg selv som den mest sannsynlige til å ha utført handlingen. Endret 15. desember 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Oisann, vanskelig situasjon det der! Det kan bli vanskelig med tanke på at resturanten har blitt solgt og er oppe for siste gang på søndag. Ja, bare sjefen min. Det var jeg som stengte den dagen og jeg ba henne om å legge pengene på et trygt sted. Hun dro noen timer før stengetid, var bare jeg og sjefen min som jobbet den dagen. Jeg ville ha sett om noen andre hadde gått inni bakrommet siden de må gå forbi meg for å komme inn, men det er fortsatt ikke mulig å se inn i bakrommet fra der kassa er og jeg står. Så jeg kunne ikke ha ferska henne i noe uten at hun hadde sett meg. EDIT: La til noe Endret 15. desember 2007 av Saykin Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hmm, jeg skal innrømme at jeg er rimelig trøtt her nå, men nå henger jeg ikke helt med. Arbeider du hos et vikarfirma eller noe? Er hun da sjefen for resturanten,- og hva vil da problemet være? Eller er hun sjefen for vikarfirmaet,- og hvordan forandrer saken seg da egentlig? Eller er det siste dagen din/deres søndag,- og hva vil da problemt være? Beklager hvis det er noe fundamentalt i postene dine jeg ikke helt har fått med meg. Edit: Så du la til noe, men jeg ble ikke så veldig mye klokere av den delen, annet enn at det er kun hun som kan ha stjelt de, eller at både du og faren din har klart å telle feil og i tillegg kommet fram til samme sum Endret 15. desember 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Hmm, jeg skal innrømme at jeg er rimelig trøtt her nå, men nå henger jeg ikke helt med. Arbeider du hos et vikarfirma eller noe? Er hun da sjefen for resturanten,- og hva vil da problemet være? Eller er hun sjefen for vikarfirmaet,- og hvordan forandrer saken seg da egentlig? Eller er det siste dagen din/deres søndag,- og hva vil da problemt være? Beklager hvis det er noe fundamentalt i postene dine jeg ikke helt har fått med meg. Jeg jobber i en kiosk, pappa kom med pengene som vi får i måneden fra resturanten mamma og pappa er deleier i. Den blir stengt på mandagen ((Resturanten blir stengt) oppe for siste gang på søndag). Håper det klarna litt for deg nå. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Gjør sikkert det når jeg står opp i morgen tidlig, men nå er det kun mat og søvn som står i hodet på meg egentlig Samt at jeg grubler på hvorfor jeg ikke har gjort noe med begge problemene for flere timer siden Endret 15. desember 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå