Gå til innhold

Spranget mellom 42" og 46 lcd tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke TV'en til? Hvor langt unna skal du sitte? Hva skal du koble den til? Er det flere som skal bruke den?

For 20k får du en temmelig fet 42" ja. Men du får også en temmelig fet 46" for den prisen.

Om du har 20k tilgjengelig anbefaler jeg Pioneer PDP4280XD, selv om dette er en plasma-TV. Eventuelt en LG 42LF65/75, som igjen er LCD.

Lenke til kommentar
Philips 47PFL9732D/10

ingen over , ingen ved siden av... , perfekt til deg som skal se mye film og skal bruke PC-en på tv'en... , åsså ser den jævlig digg ut

Du har rett, god til film, ser digg ut. MEN, om du har tenkt å bruke den mot en PC, så er ikke Philips merket for deg. Ytterst få Philips modeller har 1:1 pixel-maping. Dette resulterer i at man får bare 1024x768 som oppløsning på skrivebordet. Noe som for meg er nok til å se på et annet merke. Men, om man ser bort fra denne feilen, så er xxPFL9xxx serien meget gode skjermer. Men å si at det er ingen over, eller ved siden av er å ta litt i.

Jeg står fortsatt for mine tidligere forslag i tråden, men kan legge til Sony KDL-46X3000 til ca 22k, eller KDL-46V3000 til rundt 19k. Begge disse har en nativ oppløsning på 1920x1080p (full-HD), og er naturligvis som skapt for Blu-Ray og PS3, samt PC-bruk. Sony er også et av de merkene jeg (gjennom jobben..) opplever minst feil på, ved siden av LG, Sharp og Pioneer, i motsetning til Samsung, Toshiba og Hitachi, feks..

Lenke til kommentar

Nei, ikke alle har det. Mange Philips og Toshiba sliter med dette vet jeg, hvordan den som er nevnt over i tråden er, vet jeg ikke. Av de jeg har testet har LG, Sharp, Sony og Samsung det på de fleste. Om du går i butikk for å kjøpe den, så kan du jo spørre selgeren. Om du bestiller fra nettet, står det som regel i spesifikasjonene.

Eventuelt, så kan du jo få selgerene til å koble den til en PC for deg. Noe de mest sannsynlig er villige til å gjøre, for et salg i 20.000kr klassen. :)

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...