Gå til innhold

Kjøp av MP3 spiller, minst 32GB, ca 3k til jul

Anbefalte innlegg

Hey,

Skal prøve å holde dette kort. Jeg vil ønske meg en mp3 spiller til jul der sånn at jeg kan få den daglige dosen med metal og annen musikk jeg trenger. Jeg har fulgt lite med på utviklingen innenfor MP3 spillere og alt jeg vet er at Ipod ser ut til å være hatet av ganske mange nå om dagen, hvorfor vet jeg egentlig ikke.

Jeg må ha minst 32GB og prisen må ligge på max rundt 3000.

Så hva er best, og er det verdt å gå ned mye på GBene for å velge andre merker enn Ipod? Jeg tenkte først 160GB Ipod Classic men så har jeg blitt litt forelsket i Ipod Touch og lurer derfor på om 16GB versjonen kan utvides til 32GB med ekstra minnekort? Hvis ja, hvor mye koster det for ekstra minnekort?

Har hørt litt at det er dårlig batteri osv på ipodene + dårlig lyd, er det samme problemer med Ipod Touch? Og hvor stor er forskjellen mellom Ipod og creative osv med tanke på lyd, batteri osv? Og er det bare Ipodene som kan gå på nett? (Koster det noe å surfe på nett med Ipodene?) Må jeg bruke Itunes for å legge til musikk?

Ipod Classic 160GB eller Ipod Touch 16GB+16GBminnekort (om mulig?) eller noe annet? Please trekk frem de viktigste negative sidene med ipodene hvis det er noe annet som er bedre.

Takk på forhånd!

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Negativt -> Pga av man må bruke Itunes eller annet program for å legge inn musikken, blir ekstra arbeid iforhold til andre spillere som bare er en standard disk.

Men så skal det sies at itunes er veldig lett da. Gjør alt av jobb før deg. Du kan spille av alt av musikk du har i porgramme. Programme konveterer filer før deg. Du kan legge inn den musikk du har eller kjøpe musikk hvis du har lyst til det.

Men er jo enig at det ikke er noe gøy at man blir presset til og bruke et program til og legge inn musikk.

Er jo mange ganger man er i besøk osv og vil legge over en eller to sanger, men da må man laste ned et program hvis ikke den personen du er i besøk oss har det.

Itunes er ikke så alt før ille, og det finnes andre program man kan bruke :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
oki takk for innleggene :)

Hvordan står det til med ekstra minnebrikker til Ipod touch? Er det en slot til en ekstra minnebrikke og hvordan minnebrikker må man kjøpe?

Nei, de fleste merker har utvidelse nå... Cowon og sandisk har hatt det lenge, creative har startet med det, samme med sony. tror insignia har noen microsd spillere, og det har vært snakk om en add on til samsung p2 som gir microsd, men det er foreløpig et rykte. så det er faktisk stort sett kun apple som ikke har noen som helst spiller med minnekortspor

om du vruker x264, så blir vel 20 min rundt 70 MB. Avhenger av oppløsning og bitrate

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
ok fins d noen alternativer til ipod touchen med touchscreen til ca 3000? hvis ja så skriv gjerne også om d er mulighet for ekstra minnekort eller ikke.

Takker for hjelpen ;)

Har jo Cowon iAudio D2 og D2 DAB

Begge disse to har touchscreen og støtter minnekort opp til 32 GB.

- Batterier klarer 52 timer musikk (10 timer video)

- Har den beste lydkvaliteten.

- Har veldig god skjerm

- Støtter de aller flese lydformater

- Har veldig god EQ, og mange lydinstillinger

- Trenger ikke egent program for å overføre musikk

- Fungerer på alle OS.

+++ mye mer.

Du har jo også Creative Zen. De har vel omtrent samme lydkvalitet som iPod. Kanskje litt bedre, men Creative har egendefinert EQ og bassboost, noe som du ikke finner på iPod. Denne har ikke touchscreen, men skjermen er veldig god, og fungerer helt fint til å se på video med. Zen støtter også minnekort opp til 32 GB.

Creative Zen 16 GB

Creative Zen 32 GB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
veldig fristende iAudio men det blir nok iPod ettersom den har Wifi. Blir nok den funksjonen som blir den avgjørende funksjonen for meg.

Med wifi, får man inn signal overalt?

haha nei, du må være i nærheten av et åpent trådløst nettverk. fungerer på en del kafeer, bensinstasjoner etc, men det krever at du står stille - det er ikke så du kan sitte på bussen og surfe nettet slik som med gprs/3g/edge etc. Vurderte touch selv, pga den kjekke wifien, men har lite bruk for det. Har allerede PSP som har mye mer avanserte wifi funksjoner enn touch har (rss, internettradio om et par dager, trådløs spilling etc - selv om touch sin nettleser er bedre), og har funnet ut at det er veldig lite jeg faktisk bruker wifi funksjonen. Er isåfall her hjemme, for å streame radio eller podcasts fra nettet. er jeg ute et sted såpass lenge at jeg trenger nettleser, så har jeg sannsynligvis med med laptop :)

Lenke til kommentar

vel hovedsaklig vil jeg bruke wifi på skolen så der er det ikkenoe problem med trådløst nettverk. Men hvis jeg går rundt med den i hånden på skolen vil jeg da miste signalet hele tida? Samme som på bussen?

Og jeg har ikke laptop så for meg virker det utrolig genialt med internett-tilgang i lomma. Men fortsatt så høres d skremmende ut om det skal være veldig vanskelig å få godt signal i bevegelse osv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
vel hovedsaklig vil jeg bruke wifi på skolen så der er det ikkenoe problem med trådløst nettverk. Men hvis jeg går rundt med den i hånden på skolen vil jeg da miste signalet hele tida? Samme som på bussen?

Og jeg har ikke laptop så for meg virker det utrolig genialt med internett-tilgang i lomma. Men fortsatt så høres d skremmende ut om det skal være veldig vanskelig å få godt signal i bevegelse osv..

Atlså, du vil miste signalet hver gang du bytter router. Dvs at den ene delen av skolen har signal fra en annen router enn den andre siden av skolen. Min skole har en drøss forskjellige routere, så du mister signalet hvis du krysser over til en annen router sitt område. Det jeg mener med bevegelse. Om du går rundt i et område som er dekket av samme router er det ikke noe problem :) tenk deg skolen som en fotballbane, og routerne som lamper spredd over hele bana der lysstrålene er internetttilgang.

edit: hmm kom til å tenke på en ting, ha touch autooppkobling mot internett? vet ikk ehelt hvordan det funker, men isåfall vil den bytte router automatisk så du slipper manuelt reconnecte hver gang du går over i et nytt område

Lenke til kommentar

aha i c men finner den automatisk ny eller må man trykke en hel del for å få inn nytt signal?

og jeg trenger også raskt tips på gode øreplugger ettersom søstra mi er ute og kjøper julegave nå. Må være god bass og gode til metal/hard rock, sitte godt i øret og ikke falle ut (sykler/løper av og til). noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
aha i c men finner den automatisk ny eller må man trykke en hel del for å få inn nytt signal?

og jeg trenger også raskt tips på gode øreplugger ettersom søstra mi er ute og kjøper julegave nå. Må være god bass og gode til metal/hard rock, sitte godt i øret og ikke falle ut (sykler/løper av og til). noen tips?

lite bra som er tilgjengelig i fysiske butikker, må være sennheiser cx300 isåfall. men veldig mye å vinne på å bestille online

Lenke til kommentar

jau men den er vel harddisk basert. Skal kunne sykle + løpe med denne uten å risikere noe. Så er det også det faktum at touchscreen ser jævlig morsomt ut :) Eller har denne touchscreen?

Finnes det TV utgang på Ipod Touchen?

edit: hmm den har visstnok touchscreen! vanskelig valg hmmm. hvordan er browseren etc på denne? Går det ann å bruke msn på den osV? Kan en harddisk veldig lett bli ødelagt ved jogging og sykling?

Noen som har en god test mellom ipod touch og Archos 605 Wifi?

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

jau men den er vel harddisk basert. Skal kunne sykle + løpe med denne uten å risikere noe. Så er det også det faktum at touchscreen ser jævlig morsomt ut :) Eller har denne touchscreen?

Finnes det TV utgang på Ipod Touchen?

edit: hmm den har visstnok touchscreen! vanskelig valg hmmm. hvordan er browseren etc på denne? Går det ann å bruke msn på den osV? Kan en harddisk veldig lett bli ødelagt ved jogging og sykling?

Noen som har en god test mellom ipod touch og Archos 605 Wifi?

Archosen er diger. Veldig mye større enn touch. Et bedre spørsmål enn om den overlever jogging og sykling er hvordan du skal få den med deg, for du får den i alle fall ikke i lomma uten at det blir som å løpe med en mustein. Browseren koster forøvrig ekstra, den følger ikke med spilleren. Koster vel 2-300 kr fra archos sine sider.

Det er TV ut på ipod touch, men de har busemekket det noe så inni granskauen at det ikke fungerer med uorginale kabler lenger, så TV kabel koster deg fra 250 kr og opp

Lenke til kommentar

jau,

Men det går ann å laste ned store filer over nettet sant med Ipod Touchen sant? Og hva skjer om jeg laster ned f.ex. en fragmovie eller flere sanger på internett i en .rar fil. Går det ann å så extracte og så spille den/de av eller må den/de da kanskje konverteres og er det mulig å gjøre på selve ipod touchen uten å måtte gå gjennom pcen? og hvordan funker det på archosen?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...