siggivara Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har har et trådløst headsett liggende som jeg tenkte jeg skulle ha litt morro med. En tanke som falt meg inn var å gjøre usb-tastaturet mitt trådløst. Er det på noen måte mulig å få dette til, eller er det bare en naiv drøm? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 eller er det bare en naiv drøm? Ja. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315178 Lenke til kommentar
siggivara Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Mulig å få en kort forklaring på hvorfor? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Frekvensen som brukes for overføring av USB data er høyere enn frekvensen som brukes for overføring av lyddataen mellom headsetet og mottakeren... Om jeg ikke tar helt feil. Har du prøvd å sende 20kHz sinusbølge ut igjennom en 10" basshøyttaler? Lenke til kommentar
siggivara Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg skjønner. Takk skal du ha Er det noen andre muligheter for å gjøre tastaturet trådløst? Kanskje fikse til noe med bluetooth for eksempel? Eller muligens med laser? Jeg skjønner jo at det ville være lettere å bare kjøpe et, men jeg synes det er gøy fikle med elektronikk Endret 17. desember 2007 av siggivara Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Å bruke infrarød kan fungere om IR-dioder og fototransistorer er raske nok. ftp://k3babhome.no-ip.info/usb.png Det som er RX på tastaturt sin side er TX på hovedkortet sin side og motsatt. Hovedkortet sender data via TX-en som mottas i tastaturet via RX-en og motsatt. Skilleveggen er sannsynligvis ganske nødvendig. Ellers vil hovedkortet motta signalene det sender ut, og samme vil tastaturet, og da blir det bare rot. Husk å ordne strøm til tastaturet eller hva du skal bruke. Disse greiene skal fungere på teoretisk sett alt utstyr, men jeg vil ikke garantere at det fungerer i det hele tatt. IR-dioder kan man finne i fjernkontroller, og annet med IR-sender. Fototransistor kan man finne i mobiler med IR, og annet med IR-mottaker inkludert kulemus. Endret 17. desember 2007 av ;P Lenke til kommentar
-3bna Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Blåtann er mulig å bruke men det krever to sender/mottaker enheter og det koster vel like mye som å kjøpe et sett med trådløs mus/tastatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå