Gå til innhold

X1950PRO 512 vs. 7950GT 256

StianGH

Anbefalte innlegg

Har sjekka rundt omkring og funnet ut at det egentlig ikke skal være noe stor merkbar forskjell på disse to skjermkortene, men jeg kom nylig over et benchmark-resultat som tilsa noe annet, nemlig AnandTech UT3 Demo GPU Performance Test.

Disse kortene, ATi X1950Pro og nVidia 7950GT, koster omtrent det samme, men i testen du finner i linken ovenfor vinner X1950Pro kortet med rundt 10FPS, og dette synes jeg er litt for mye. |)esverre har jeg 7950GT 256 selv, og spiller mye UT3. Nå lurer jeg på om jeg skal prøve å få solgt mitt 7950-kort og få kjøpt X1950Pro'en med 512Mb minne til samme pris.

Hva sier de kyndige?

(X1950Pro 512 vs. 7950GT 256, sammenligning)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha. Jeg forstår at jeg ikke så meg godt nok rundt om før jeg gikk til innkjøp at 7950GT-kortet mitt. Dette HD3870 var jo ganske så bang-for-bucks det også.

Ser at HD3870'en er PCI-e 2, hva har dette å si? Dette er hovedkortet mitt, og det sier ingenting om PCI-e 2 der. Går disse to fint sammen, eller?

Lenke til kommentar

Hei sann heisann80. 1500,- er omtrent grensen min ja, så det går akkurat. Jeg graver litt rundt og finner at 8800GT yter bedre enn 3870. Den største forskjellen jeg ser med disse kortene er at HD-kortet har GDDR4-RAM, mens 8800'en har GDDR3. I tillegg har jeg nærmest tvangstanker ang. Intel+nVidia og AMD+ATi (AMD egentlig), de skal liksom gå sammen på den måten. Derfor virker det naturlig at jeg går for et nVidia-kort.

PSU'en min er denne.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...