joejoe Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Hei. PCen min begynner nå å bli litt dårlig og tenkte meg å kjøpe en ny PC. Bruker PCen på TVen, så det kunne vært greit med en i et slikt media senter kabinett... Det skal ikke være noen gaming-PC, siden jeg gamer på Xbox 360en. Det skal heller ikke ha noe TV-kort, siden jeg har masse kanaler på TVen. Trenger ikke noe stor harddisk heller, siden jeg skal ta ut den ene harddiske fra den gamle og kjøpe eksternt kabinett til den. PCen vil brukes til internettsurfing, se filmer fra ekstern harddisk/harddisk/DVD og musikkavspilling. Skal kjøpe et bra PC-anlegg utenom. De krava jeg har er at: - den har mange USB-utganger - firewire - godt lydkort - minnekortleser - dvd-brenner - vista home premium - skal ikke bråke noe forferdelig, men tåler litt støy http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10195 Tenkte litt på den, bare å fjerne noe? Slik at den blir billigere? Og angående PCen som jeg linket til, holder 1GB RAM? Hva blir bedre ved 2GB RAM? Her er oppsettet jeg fikk, som koster meg ca. 5500 kr: Cooler Master Cavalier 4 Kabinett, Sort MSI K9AGM2-FIH, AMD 690G+SB600, HDMI, USB2 multikortleser 3.5" sort, LG DVD-brenner GSA-H55L IDE Black OEM AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 Microsoft MCE Keyboard WinXP/Vista NO Fjernkontroll og IR til MS Media Center Creative SB Surround 5.1, 24-bit, MS Win Vista Home Premium Norsk Har en grei trådløs mus fra før, så det trenger jeg ikke. MCE tastaturet er vel bra nok, vil ha trådløst ^^ Noen som synes det er en grei pris for det der? Tror det vil passe til mitt bruk. Endret 15. desember 2007 av SoN Nessa Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Vista er ikke så årleit med 1gb ram og ram er veldig billig om dagen. Ville gått for et 2gb sett. Får du vel for 400. Ellers ville jeg gått for et hk basert på g33, c2d 4300, ok disk og kabinett. Kjølig, stille, billig og mye kraft for pengene. Onboard lydkort er blitt ganske bra, men hvis du har et godt anlegg det skal inn på, finnes det kort i alle prisklasser. Lenke til kommentar
joejoe Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Vista er ikke så årleit med 1gb ram og ram er veldig billig om dagen. Ville gått for et 2gb sett. Får du vel for 400.Ellers ville jeg gått for et hk basert på g33, c2d 4300, ok disk og kabinett. Kjølig, stille, billig og mye kraft for pengene. Onboard lydkort er blitt ganske bra, men hvis du har et godt anlegg det skal inn på, finnes det kort i alle prisklasser. Okay, har du noen link til noe slikt? Er litt n00b. Tenkte å kjøpe en slik PC på komplett.no som jeg kan konfigurere selv, vil ikke ha noe som jeg selv må sette sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå