Rata101 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 De har like lite troverdighet som andre som bruker populistiske metoder for å nå sine mål, imo. At Greenpeace er upopulære her til lands er jo ganske selvsagt. De tjener jo inn mye av pengene sine på å spille på folks følelser overfor hval og selfangst. Norge er nok et av de tre landene i verden der Greenpeace er dårligst ansett, sammen med Japan og Frankrike. Det er kanskje vanskelig å svelge at en idealistisk organisasjon benytter seg av småkynisk kapitalisme for å tjene penger. Men, det betyr ikke nødvendigvis at Greenpeace ikke har fått til mye bra for det globale miljøet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Løgnaktighet har ingenting med kapitalisme å gjøre. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Svært så ordknapp du skulle være da. Hvis begrunner utsagnene dine, så blir det lettere for oss å forstå hva du prøver å si. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg begrunner utsagnet mitt. Når Greenpeace lyver, så er det ikke kapitalisme. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna. Heheh... Regner med den ikke var ment sånn, men er det bare jeg som synes den setningen var litt artig? "Fred på jorden og menneskerasens overlevelse er én ting, men å putte super mario ulovlig inn i en kampanje - DET er alvorlig det!" Hva slags krig fører konsoller til? Snakker du om konsollkrigen? Nei, nå var det jo nettopp en slags test gjort av greenpeace på de forskjellige konsollene. Her kom vel nintendo dårligst ut, men det var vel litt komplikasjoner her med selve testen? Håper for all del ikke greenpeace får igjennom noen krav som gjør at selskapene taper milliarder på milliarder. Få på plass resirkulering av konsoller så skal vel det holde vil jeg tro. Lenke til kommentar
freke Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Håper for all del ikke greenpeace får igjennom noen krav som gjør at selskapene taper milliarder på milliarder. Hvorfor i det hele tatt bekymre seg over akkurat det? Faren for at det skal skje er vel forsvinnende liten, og skulle de prøve seg på det, kan konsollprodusentene jo bare benytte rettsapparatet til det det er laget for; trenere saker i tiår. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg begrunner utsagnet mitt. Når Greenpeace lyver, så er det ikke kapitalisme. Det er som å si "hvis en tobakksfabrikant lyver, så er det ikke kapitalisme". Det er kanskje et slags poeng inni der ett sted, men det har lite med denne tråden å gjøre. Du har hengt deg opp i en ganske irrelevant detalj. Hvis du mener at Greenpeace har et troverdighetsproblem i forhold til sine påstander rundt miljøfarene som skapes av gifter i konsoller, så får du legge fram dine teorier på en saklig måte. Du bidrar jo ikke noe til diskusjonen slik du holder på nå. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Nei, nå var det jo nettopp en slags test gjort av greenpeace på de forskjellige konsollene. Her kom vel nintendo dårligst ut, men det var vel litt komplikasjoner her med selve testen? Det var ingen test. Greenpeace så etter informasjon, og der de ikke fant noe ga de automatisk strykkarakter. Det er som å si "hvis en tobakksfabrikant lyver, så er det ikke kapitalisme". Det er kanskje et slags poeng inni der ett sted, men det har lite med denne tråden å gjøre. Du har hengt deg opp i en ganske irrelevant detalj. Det er ikke irrelevant når man sprer feilinformasjon. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Dette er hva Nintendo selv sier de gjør for miljøet: In our offices: * We recycle the paper we use company-wide. * We limit our use of colored paper, since it's not easily recycled. * We purchase recycled paper towels, report covers, message pads, and writing pads. * We currently recycle more than 70% of the waste that is generated at our headquarters. * We actively promote the recycling of aluminum cans, plastic bottles, and glass in our corporate cafeterias. In our products: * We use at least 80% recycled paper in all of our shipping packaging. * We don't use Styrofoam in any of our packaging. * Many of our instruction manuals are printed on recycled paper. * Our clamshell packaging is recyclable and most recycling centers accept it. * We require that manufacturers not use any banned substances (such as lead, mercury, etc.) in components, nor use them in the manufacturing process for any components used inside of our products. This requirement also extends to suppliers of packaging, marketing materials, and other items used in the marketing and distribution of our products. http://www.nintendo.com/corp/faq.jsp#environment Her er Greenpeace sin mere detaljerte omtale av Nintendo: http://www.greenpeace.org/raw/content/inte...-nintendo-r.pdf Legg merke til at det blir anmerket i de tre feltene der Greenpeace ikke har funnet noen informasjon (de tre nederste). Jeg synes du kaster stein i glasshus her Pricks. Du bygger jo ikke under for dine påstander med noen slags informasjon i det hele tatt. Tvert imot så virker det som du går inn for å være så kryptisk som mulig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Kan du kort fortelle meg sammenhengen mellom Greenpeaces "rapport", fakta, og det Nintendo rapporterer selv (samt at Wii bruker ekstremt lite strøm - bare 1/3 av det GameCube gjør)? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Fortelle deg sammenhengen? Nei. Hvorfor vil du ha meg til å gjøre research for deg? Det er du som har tatt opp at du synes Greenpeace farer med løgn, så da får du finne begrunnelsene for påstandene dine selv. Når det gjelder Wii's lave strømforbruk, så er den korrekt notert av Greenpeace, så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Sammenhengen er at Nintendo lister opp en haug med ting de gjør for miljøet, men får 0 på alt. Altså lyver Greenpeace når de påstår at Nintendo er så ille. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Nei, de lyver ikke på dette. Det Nintendo ramser opp går stort sett på emballasje og manualer, ikke selve konsollen. Når det gjelder konsollen sier de kun at de ikke bruker forbudte materialer som bly og kvikksølv. Det betyr ikke at konsollen ligger godt i forhold til andre når det gjelder miljøvennlighet. Det vil jo bare si at de oppfyller minstekravene. Nintendo har jo fått den klart beste scoren når det gjelder strømforbruk, så jeg skjønner ikke hvorfor du mener at de har fått null på alt. "Mario might be super but he's no hero when it comes to avoiding toxic chemicals. He gets zero recycling credits. At least Mario uses small amount of energy, as long as you don't leave him running all day long!" - Sitat Greenpeace. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvis du ser på PDFen du selv linket til står alt på "BAD". Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Er strømforbruk oppgitt som et kriterie i PDF dokumentet? Nei. PDF dokumentet tar for seg "Toxic chemicals criteria". Det står jo tydelig i overskriften. Greenpeace har gjort det klart hele veien at kampanjen deres hovedsaklig omfatter resirkulering og miljøfarlige gifter i konsoller. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Derfor må vi bli flinkere til å resirkulere Ikke hiven på havet når man er lei av den Meeen, tror nok "greenpeace" har det med å overdrive "litt" når de driver med de miljøgreiene sine... Tror ikke at konsollere er verstinger innen forurensning akkurat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå