Rata101 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg hadde gjerne betalt en hundrings eller to ekstra for mer miljøvennlige elektronikkprodukter. Det er ikke akkurat noe å få panikk over. Selvsagt er det andre ting å ta tak i også. Men det er ingen unnskyldning for å feie miljøproblemer under teppet. Bedre at det gjøres noe, istedenfor ingenting. Skal man kritisere, burde man hvertfall sørge for å ha sitt på det rene først. Jeg har vanskelig for å se for meg kampanjen til Greenpeace som noen som helst slags trussel mot gaming. Hva er vitsen med å legge seg ned og hamre i gulvet, mens man jamrer som en vrang liten fanboy. P.S. I voted Splashypants Lenke til kommentar
freke Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Synes dere bør ta det litt mer seriøst, godt miljø er viktig for fremtiden. Hadde alle hatt "driter jeg i" innstillinga ville det ikke gått særlig bra Kom med en konsoll som er miljømerket med svanen; og jeg kjøper den ikke før det er spill jeg vil ha til den Dessuten er det den oppvoksende slekt som skal bry seg med miljø, siden det er de som skal leve i det. Jeg er for gammel til å bry meg særlig mye om det, men jeg driver heller ikke et kullkraftverk, så det går i null for meg takket være min variant av klimakvoter. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hehe. Du har flere dårlige unnskyldninger enn ei fattig dame med dyre sko Lenke til kommentar
freke Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hehe. Du har flere dårlige unnskyldninger enn ei fattig dame med dyre sko I det minste har jeg ikke gått skoene av meg. Og i mine fine sko står jeg for hvert ord og spiller mine miljøfientlige spill. Så får heller "Nedtur og Ungdom" ta seg av oljerikdommen/sølet vårt Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg må si at jeg er skeptisk til Greenpeace Har ikke glemt en del dirty triks som de brukte under kampen mot hvalfangst. Men hvis de har rett i at kosollene ikke er så miljøvennlige, så bør det jo legges press på MS, Nintendo og Sony. Det vil vel føre til at neste generasjon konsoller er mer miljøvennlige enn i dag og litt dyrere for forbrukeren. Såpass kan jeg leve med. Litt skuffet over "gi faen-holdningen" til noen her. Jeg mener, resten av verden er nødt til å tilpasse seg, og holdninga her er "hvis dem tar konsollen min gidder jeg faen ikke ass, liksom!". Lenke til kommentar
freke Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Litt skuffet over "gi faen-holdningen" til noen her. Jeg mener, resten av verden er nødt til å tilpasse seg, og holdninga her er "hvis dem tar konsollen min gidder jeg faen ikke ass, liksom!". Resten av verden er nødt til å tilpasse seg? Utopisk. Virkeligheten er vel mer den at "resten av verden" (inkl. oss) snakker om å tilpasse seg, på fjonge miljøkonferanser. Og når konferansen er over reiser alle hver til sitt og pumper ut olje og kull, og hvisker i det skjulte: ""hvis dem tar <insert ikke fornybar ressurs her> min gidder jeg faen ikke ass, liksom!". Så blandt alt dette tror jeg neppe spillkonoller er miljøfiende numero uno. Deriomot StatoilHydros no spills, no thrills policy... Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvorfor ikke satse milliarder på å finne nye planeter å befolke, i stedet for å satse milliarder på å redde en planet som uansett er dømt? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg må si at jeg er skeptisk til Greenpeace Har ikke glemt en del dirty triks som de brukte under kampen mot hvalfangst. Men hvis de har rett i at kosollene ikke er så miljøvennlige, så bør det jo legges press på MS, Nintendo og Sony. Det vil vel føre til at neste generasjon konsoller er mer miljøvennlige enn i dag og litt dyrere for forbrukeren. Såpass kan jeg leve med. Forbrukeren bør aldri bli taperen. NEI til dyrere konsoller. Se for dere den dagen man må punge ut en tusenlapp ekstra for en wii. Det må være sure penger å betale. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En tusenlapp ekstra, hvor har du dét fra? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 En tusenlapp ekstra, hvor har du dét fra? Bare en følelse jeg har. Nintendo har det med å ta seg godt betalt for utgått maskinvare. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vel, det er fortsatt økonomisk gevinst ved å betale ekstra for mer miljøvennlige produkter enn eventuelle ødelegges klimaendringer måtte påføre oss. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En tusenlapp ekstra, hvor har du dét fra? Bare en følelse jeg har. Nintendo har det med å ta seg godt betalt for utgått maskinvare. Skjønner ikke helt hva du mener med 'utgått maskinvare'. Men, uansett så vil altså den eventuelle prisøkningen gjelde nyprodusert maskinvare, og kun økes for å dekke det som det koster å bruke miljøvennlige alternativer til brannretarderende kjemikalier. Akkurat hvor dyrt det blir, vet jeg ikke - men jeg inbiller meg at det vil være langt, langt under tusenlappen. Det finnes jo tydeligvis allerede andre elektronikkprodusenter som lager mere miljøvennlige saker allerede. Sånn Greenpeace legger det fram, så virker det som konsollprodusentene er noen sinker. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 En tusenlapp ekstra, hvor har du dét fra? Bare en følelse jeg har. Nintendo har det med å ta seg godt betalt for utgått maskinvare. Skjønner ikke helt hva du mener med 'utgått maskinvare'. Men, uansett så vil altså den eventuelle prisøkningen gjelde nyprodusert maskinvare, og kun økes for å dekke det som det koster å bruke miljøvennlige alternativer til brannretarderende kjemikalier. Akkurat hvor dyrt det blir, vet jeg ikke - men jeg inbiller meg at det vil være langt, langt under tusenlappen. Det finnes jo tydeligvis allerede andre elektronikkprodusenter som lager mere miljøvennlige saker allerede. Sånn Greenpeace legger det fram, så virker det som konsollprodusentene er noen sinker. Håper du rett. Håper virkelig det. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg tok kontakt med Greenpeace og spurte blandt annet om dette med om de hadde lov å bruke karakterene til Sony, Nintendo og MS, og dette med at det virker som de mener spillkonsoller er bruk og kast objekter. Dette var det jeg fikk i svar: "Dear Steffen, We are using the 3 games characters for parody purposes. Learn more about parody and copyright law here: http://www.publaw.com/parody.html While some people may keep games consoles for a long time, the majority will eventually be thrown away. If Microsoft or Nintendo offered a recycling scheme for old products (like Sony) they could save on resources and raw materials by recycling their own products - reusing the metals rather than using newly mined ones. Given the rising sales of games consoles we would like to see companies tackle these issues pro-actively. Regards, Tom" Tenkte bare jeg skulle dele det. Skulle ønske jeg var så rik at jeg kunne søple med konsoller. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Konsoller som folk gjerne har i årevis må da være en dråpe i havet sammenlignet med andre ting, feks land som ikke har pant på ølbokser osv. Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ser nesten for meg Greenpeace betale Ubisoft med store grønne sekker for å lage et nytt Assassins Creed hvor man skal jakte ned store miljøsvin. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Skal bli gøy når den neste generasjonen med konsoller kommer, da skal greenpeace få ha det skikkelig morro med å lenke seg fast på diverse steder. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg må si at jeg er skeptisk til Greenpeace Har ikke glemt en del dirty triks som de brukte under kampen mot hvalfangst. Men hvis de har rett i at kosollene ikke er så miljøvennlige, så bør det jo legges press på MS, Nintendo og Sony. Det vil vel føre til at neste generasjon konsoller er mer miljøvennlige enn i dag og litt dyrere for forbrukeren. Såpass kan jeg leve med. Forbrukeren bør aldri bli taperen. NEI til dyrere konsoller. Se for dere den dagen man må punge ut en tusenlapp ekstra for en wii. Det må være sure penger å betale. Enig i at forbrukeren ikke bør bli taper. Men hvis det vil koste selskapene å bli mer miljøvennlig, vil merkostnadene bli lagt på forbrukeren. Det kalles kapitalisme. @ freke: Foreløpig er det mye snakk og lite handling. Men det noen tiltak er kommet, fra piggdekkavgift i byene til et system for kjøp og salg av klimakvoter. USA ble jo nå pressa på Bali til å godta en ny klimaavtale (som riktignok ikke var så veldig radikal). Det er ingen grunn til å tro at vi vil merke klima/miljøtiltak mer i framtiden. Lenke til kommentar
kottila Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg må si at jeg er skeptisk til Greenpeace Har ikke glemt en del dirty triks som de brukte under kampen mot hvalfangst. Men hvis de har rett i at kosollene ikke er så miljøvennlige, så bør det jo legges press på MS, Nintendo og Sony. Det vil vel føre til at neste generasjon konsoller er mer miljøvennlige enn i dag og litt dyrere for forbrukeren. Såpass kan jeg leve med. Forbrukeren bør aldri bli taperen. NEI til dyrere konsoller. Se for dere den dagen man må punge ut en tusenlapp ekstra for en wii. Det må være sure penger å betale. Enig i at forbrukeren ikke bør bli taper. Men hvis det vil koste selskapene å bli mer miljøvennlig, vil merkostnadene bli lagt på forbrukeren. Det kalles kapitalisme. @ freke: Foreløpig er det mye snakk og lite handling. Men det noen tiltak er kommet, fra piggdekkavgift i byene til et system for kjøp og salg av klimakvoter. USA ble jo nå pressa på Bali til å godta en ny klimaavtale (som riktignok ikke var så veldig radikal). Det er ingen grunn til å tro at vi vil merke klima/miljøtiltak mer i framtiden. Dette sier vel alt om seriøsiteten til undersøkelsen: Each score is based solely on public information on the companies website. Sånn gjør du undersøkelser på ungdomsskolen, men hvis du skal henge ut noen selskaper for å være miljøsvin, så kan du i det minste koste på deg og sende de en mail og la de selv få svare på spørsmålene. Fordi det ikke står noe om tidspunkt for utfasing av giftstoffer på hjemmesiden, så betyr ikke det nødvendigvis at et firma ikke har en plan for det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Greenpeace eier ikke troverdighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå