Allt í lagi Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Greenpeace mener tydeligvis at spillkonsollene er en av de verste miljøtruslene i dagens samfunn, og sannelig kan de ha et poeng der. Diskuter, og sjekk for all del ut videoen, http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/12/521004.html Greenpeace har også opprettet en egen side for å kjempe sin sak i konsollkrigen: http://www.greenpeace.org/international/clashoftheconsoles/ Endret 14. desember 2007 av theMar Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) old. Håpar forøvrig at Microsoft, Sony og Nintendo går til class action suit mot Greenpeace. Tvilar på at Greenpeace har fått tillatelse til å bruke Mario, Master Chief og Kratos i denne filmen deira. Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna. Syns Greenpeace kan halde seg til å lenke seg fast i supertankarar. Endret 14. desember 2007 av Gaz West Lenke til kommentar
haalo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Forstår ikke helt hvorfor de går til angrep direkte på konsollene. De er da ikke akkurat bruk-og-kast-produkter (bortsett fra X360, da ). Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dette bekrefter ihvertfall en ting, kratos blir sett på som sony sin maskot:D Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dette bekrefter ihvertfall en ting, kratos blir sett på som sony sin maskot:D Å nei... det vil for min del alltid være Crazy Ken Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Syns Greenpeace kan halde seg til å lenke seg fast i supertankarar. Der har du en skikkelig spillidé jo! Fredrik Hauge skal snike seg frem til supertankere, oljeraffineri osv. og lenke seg fast. Jo lengre inn og viktigere del man lenker seg fast i, jo mer poeng! Bonus! Du kan bruke megafon i 10 sek. for å holde vakter unna! "JA TIL SKOG, NEI TIL...RØYK!" KA-LENK! (Leggetid) Endret 15. desember 2007 av Tharos_ Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Egentlig har de et poeng naar det kommer til miljøgiftene, så egentlig hadde det vært en fordel om de tenkte mer på dette for neste generasjon eller eventuelt ved lansering av PSthree wii lite og xbox 360 slim eller noe slik. Men jeg tipper det er nok av andre produkter i hjemmet mitt som er like farlige for naturen. Greit at konsoller ikke er bruk og kast produkter for oss her på forumet som ruger på konsollene så lenge vi klarer å få dem til å starte opp, men også våre konsoller ender opp på dynga en eller annen gang, om det så er etter vår død. Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Vil bare ønske Greenpeace lykke til Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Målet bak kampanjen er ifølge Greenpeace å skape miljøbevissthet hos spillerne. Epic faile vil jeg si. Jeg gir da en døyte i miljøet når jeg sliter hodet av mytologisk monster, slakter alien eller knuser skjellene til skilpadder. Jeg er faktisk så fed up av alt dette miljøsnakket at jeg vurderer å fjerne katalysatoren i bilen min og skikkelig bøme fremfor disse miljøforkjemperne for det skal jo snart være ulovelig å være menneske. Nei konsoller er min "flukt" fra virkeligheten og da driter jeg i miljøet så der taper de stort. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Målet bak kampanjen er ifølge Greenpeace å skape miljøbevissthet hos spillerne. Epic faile vil jeg si. Jeg gir da en døyte i miljøet når jeg sliter hodet av mytologisk monster, slakter alien eller knuser skjellene til skilpadder. Jeg er faktisk så fed up av alt dette miljøsnakket at jeg vurderer å fjerne katalysatoren i bilen min og skikkelig bøme fremfor disse miljøforkjemperne for det skal jo snart være ulovelig å være menneske. Nei konsoller er min "flukt" fra virkeligheten og da driter jeg i miljøet så der taper de stort. Fantastisk argumentasjon. De har feilet fordi du ikke bryr deg, og er fristet til å gjøre mer skade? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Kort oppsummert, ja. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Dem bare driter seg ut, kuene forurenser mer fordi dem fiser metangasser hele dagen lang mens dem beiter og når dem melkes, og bare står der og ser dumme ut... De er skikkelige miljøsynderne Endret 17. desember 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Poenget her er vel ikke hvem som gjør hva, men det at det i produksjonen av konsollene brukes miljøgifter som er fy-fy. Mye av dette er ting som ble avskaffa i andre el-produkter på 80- og 90-tallet. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Det som er, er jo at vi ikke har et "valg". Konsollgamere har ikke et bedre (og dyrere) alternativ siden det finnes kun tre ikke-miljøvennlige konsoller på markedet i dag. Hvis de er heldig så blir vel produsentene skremt, men jeg tviler. Er jo flott hvis de kutter ut med de dårlige stoffene maskinene de er lagd av, men jeg kommer til å ignorere dette uten å få noen dårlig samvittighet. Jagerlfyturene som mange piloter tar for morroskyld her i landet er jo uansett så mye mye verre. Endret 17. desember 2007 av gormers Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna. Heheh... Regner med den ikke var ment sånn, men er det bare jeg som synes den setningen var litt artig? "Fred på jorden og menneskerasens overlevelse er én ting, men å putte super mario ulovlig inn i en kampanje - DET er alvorlig det!" Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna. Heheh... Regner med den ikke var ment sånn, men er det bare jeg som synes den setningen var litt artig? "Fred på jorden og menneskerasens overlevelse er én ting, men å putte super mario ulovlig inn i en kampanje - DET er alvorlig det!" Er nok bare du som greier å koble konsoller til menneskerasens overlevelse ja. Det bør være fokus på miljøet, ja, men ikke overdrive slik at hver lille ting fører til verdens undergang. Teit reklame spør du meg, er da større og viktigere ting å ta tak i i miljøsaken. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna. Heheh... Regner med den ikke var ment sånn, men er det bare jeg som synes den setningen var litt artig? "Fred på jorden og menneskerasens overlevelse er én ting, men å putte super mario ulovlig inn i en kampanje - DET er alvorlig det!" Er nok bare du som greier å koble konsoller til menneskerasens overlevelse ja. Det bør være fokus på miljøet, ja, men ikke overdrive slik at hver lille ting fører til verdens undergang. Teit reklame spør du meg, er da større og viktigere ting å ta tak i i miljøsaken. For meg var det viktigste at den var morsom. Filmen var kanskje ikke tidenes beste, men tilnærmingen til de kjente spillkarakterene var utvilsomt morsom. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Miljøaktivister ass.. Teite duster, prøver å komme i mellom meg og min DivX, dritt ass. Er død når jorda ikke finnes mer uansett.. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 De kan enten bitche om hva sony, microsoft og nintendo gjør, ellers så kan bare noen rike selskaper gi 60 milliarder kroner til å redde regnskogen! hmhm... greenpeace får ikke akkurat venner på denne måten,. Lenke til kommentar
son Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Synes dere bør ta det litt mer seriøst, godt miljø er viktig for fremtiden. Hadde alle hatt "driter jeg i" innstillinga ville det ikke gått særlig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå