Gå til innhold

Greenpeace går til krig mot konsollene

Allt í lagi

Anbefalte innlegg

Greenpeace mener tydeligvis at spillkonsollene er en av de verste miljøtruslene i dagens samfunn, og sannelig kan de ha et poeng der. Diskuter, og sjekk for all del ut videoen, :Dhttp://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/12/521004.html

Greenpeace har også opprettet en egen side for å kjempe sin sak i konsollkrigen: http://www.greenpeace.org/international/clashoftheconsoles/

Endret av theMar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

old.

Håpar forøvrig at Microsoft, Sony og Nintendo går til class action suit mot Greenpeace. Tvilar på at Greenpeace har fått tillatelse til å bruke Mario, Master Chief og Kratos i denne filmen deira.

Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna. Syns Greenpeace kan halde seg til å lenke seg fast i supertankarar.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Syns Greenpeace kan halde seg til å lenke seg fast i supertankarar.

Der har du en skikkelig spillidé jo! Fredrik Hauge skal snike seg frem til supertankere, oljeraffineri osv. og lenke seg fast. Jo lengre inn og viktigere del man lenker seg fast i, jo mer poeng!

Bonus! Du kan bruke megafon i 10 sek. for å holde vakter unna! "JA TIL SKOG, NEI TIL...RØYK!"

KA-LENK!

(Leggetid)

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Egentlig har de et poeng naar det kommer til miljøgiftene, så egentlig hadde det vært en fordel om de tenkte mer på dette for neste generasjon eller eventuelt ved lansering av PSthree wii lite og xbox 360 slim eller noe slik. Men jeg tipper det er nok av andre produkter i hjemmet mitt som er like farlige for naturen. Greit at konsoller ikke er bruk og kast produkter for oss her på forumet som ruger på konsollene så lenge vi klarer å få dem til å starte opp, men også våre konsoller ender opp på dynga en eller annen gang, om det så er etter vår død.

Lenke til kommentar
Målet bak kampanjen er ifølge Greenpeace å skape miljøbevissthet hos spillerne.

Epic faile vil jeg si. Jeg gir da en døyte i miljøet når jeg sliter hodet av mytologisk monster, slakter alien eller knuser skjellene til skilpadder.

Jeg er faktisk så fed up av alt dette miljøsnakket at jeg vurderer å fjerne katalysatoren i bilen min og skikkelig bøme fremfor disse miljøforkjemperne for det skal jo snart være ulovelig å være menneske.

Nei konsoller er min "flukt" fra virkeligheten og da driter jeg i miljøet så der taper de stort.

Lenke til kommentar
Målet bak kampanjen er ifølge Greenpeace å skape miljøbevissthet hos spillerne.

Epic faile vil jeg si. Jeg gir da en døyte i miljøet når jeg sliter hodet av mytologisk monster, slakter alien eller knuser skjellene til skilpadder.

Jeg er faktisk så fed up av alt dette miljøsnakket at jeg vurderer å fjerne katalysatoren i bilen min og skikkelig bøme fremfor disse miljøforkjemperne for det skal jo snart være ulovelig å være menneske.

Nei konsoller er min "flukt" fra virkeligheten og da driter jeg i miljøet så der taper de stort.

Fantastisk argumentasjon. De har feilet fordi du ikke bryr deg, og er fristet til å gjøre mer skade?

Lenke til kommentar

Det som er, er jo at vi ikke har et "valg". Konsollgamere har ikke et bedre (og dyrere) alternativ siden det finnes kun tre ikke-miljøvennlige konsoller på markedet i dag. Hvis de er heldig så blir vel produsentene skremt, men jeg tviler.

Er jo flott hvis de kutter ut med de dårlige stoffene maskinene de er lagd av, men jeg kommer til å ignorere dette uten å få noen dårlig samvittighet. Jagerlfyturene som mange piloter tar for morroskyld her i landet er jo uansett så mye mye verre.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Reint miljø er ein ting, å bryte kopirettighetar -- noko anna.

Heheh... Regner med den ikke var ment sånn, men er det bare jeg som synes den setningen var litt artig? "Fred på jorden og menneskerasens overlevelse er én ting, men å putte super mario ulovlig inn i en kampanje - DET er alvorlig det!"

Lenke til kommentar

Heheh... Regner med den ikke var ment sånn, men er det bare jeg som synes den setningen var litt artig? "Fred på jorden og menneskerasens overlevelse er én ting, men å putte super mario ulovlig inn i en kampanje - DET er alvorlig det!"

Er nok bare du som greier å koble konsoller til menneskerasens overlevelse ja. Det bør være fokus på miljøet, ja, men ikke overdrive slik at hver lille ting fører til verdens undergang.

Teit reklame spør du meg, er da større og viktigere ting å ta tak i i miljøsaken.

Lenke til kommentar

Er nok bare du som greier å koble konsoller til menneskerasens overlevelse ja. Det bør være fokus på miljøet, ja, men ikke overdrive slik at hver lille ting fører til verdens undergang.

Teit reklame spør du meg, er da større og viktigere ting å ta tak i i miljøsaken.

For meg var det viktigste at den var morsom. Filmen var kanskje ikke tidenes beste, men tilnærmingen til de kjente spillkarakterene var utvilsomt morsom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...