Gå til innhold

[Løst]Forum tråd *løst* funktion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye innlegg ser du jo med de orange boksene, så å bytte om på iconet til venstre vil jo ikke påvirke det?

 

Likte det med symboler. Har jo ingenting å si om du har vært i tråden eller om det kommer nye poster (selv om nye poster vel vil bli vist med orange boks?) når tråden er løst... eller?

 

Det er to kategorier som trenger denne funksjonen: De som har et tilsvarende problem, og de som driver med support.

 

De som har et tilsvarende problem vil ikke bry seg om de har vært der før. Enten vet de at de har det, eller så vet de at de ikke har det.

 

De som driver med support (hvertfall i mitt tilfelle i antivirusprogrammer og datasikkerhet), så er jeg innom alle trådene, så heller ikke jeg bryr meg om jeg har lest eller ikke.

 

 

Men, denne funksjonen skal vel bare aktiveres i utvalgte kategorier?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har kikket innom her. Fint at det blir en løst knapp, men den blir vel bare å se i noen deler av forumet? Syns Skagens øverste måte å løse det på var veldig fin.

 

En annen ting som også sårt trengs i Antiv... delen er en regel, eller en tydelig oppfordring til å legge loggene i skjul-tager. Det er ikke verre enn å skrive [skjul ][/skjul ] på hver side av loggen, eller hvis du er virkelig lat markere teksten og trykke "Sett inn: Spoiler". Men det er en annen diskusjon. :whistle:

Endret av hernil
Lenke til kommentar
En annen ting som også sårt trengs i Antiv... delen er en regel, eller en tydelig oppfordring til å legge loggene i skjul-tager. Det er ikke verre enn å skrive [skjul ][/skjul ] på hver side av loggen, eller hvis du er virkelig lat markere teksten og trykke "Sett inn: Spoiler". Men det er en annen diskusjon. :whistle:

 

Akkurat dette med regler/retningslinjer diskuterte jeg og norbat for noen dager siden. Sendte forespørsel til Dotten, og venter på svar. Ja, hadde vært fint med retningslinjer. Eneste problemet er at vi faktisk HAR denne oplysningen (og en del annet) i stickeyene i den kategorien, men er ikke alle som leser dette før de poster. Og det at de ikke setter det i spoiler, er bare én av en haug med andre ting vi gjerne skulle ha forandret (men dette blir en diskusjon for seg selv).

 

La oss prøve å holde oss topic :)

Etter at jeg leste skagens forslag på nytt, ser jeg forresten ingen ulemper med det første forslaget, så tror jeg hekter meg på den i stede. Men hadde det gått an at emnetittelen også automatisk endres til "[LØST] dette er en emnetittel", eller blir det litt verre?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Jeg likte også det første forslaget til Skagen. Tror det er viktig at man opprettholder det at man ser hvilke tråder man selv har svart i, nye svar i tråden etc. Grønn er jo også en ok farge.

 

Det andre forslaget til Skagen viser svært tydelig at tråden er løst. Problemet bli når det kommer nye innlegg etc.

 

En annen løsning som både ivaretar 'nytt-innlegg-har-svart-selv-tråden.....' og kanske et mer? tydelig løst-signal er:

 

post-59377-1213135933_thumb.jpg

 

Fordelen? er at man slipper å lage nytt sett med ikon. Denne måten å gjøre det på må da overstyre brukerens egen bruk av icon i denne kolonnen.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Men hadde det gått an at emnetittelen også automatisk endres til "[LØST] dette er en emnetittel", eller blir det litt verre?

Denne funksjonen med å legge til [Løst] i begynnelsen av emnetittelen er allerede på plass, men kun tilgjengelige for testing hos moderatorer og administratorer. Jeg aner ikke hvordan den endelige utførelsen kommer til å bli. Men en tydelig knapp er ikke å forakte slik at folk legger merke til dette, og ikke kvier seg for å rote rundt i nedtrekksmenyer. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Så, blir det noe av dette?
Som nevnt har jeg det på planen å få det opp, så det vil komme, men det kommer når det er ferdig.™. :)
Utifra tidligere erfaringer med drift tror jeg vi kan gi dem et halvt år før vi evt. maser på dem neste gang :wee:
Lenke til kommentar

Kom på noe: Hadde det gått an at hvem som helst kan sette INDIVIDUELL "løst" på de postene som du selv mener er løst? Vil gjøre at dersom brukeren ikke gidder å gå innom forumet etter at de har fått hjelp, kan du velge å sette den til løst selv.

 

Denne løsningen trenger ikke være like lett tilgjengelig. Kan ligge i menyen som er under "valg" i første post (den som bl.a har "spor emne").

 

Er det mulig å få til samtidig?

Lenke til kommentar

r2d290:

Jeg tror at trådstarter er den som skal få retten til å sette en tråd som løst. Hvis trådstarter 'glemmer' å sette en tråd som løst, så skulle det bare være å rapportere til moderator. Alternativet er kanskje at noen brukere kan få en slags 'kategori-moderator-rettighet' for en bestemt forumkategori. Om det er mulig, vites ikke :)

Lenke til kommentar
r2d290:

Jeg tror at trådstarter er den som skal få retten til å sette en tråd som løst. Hvis trådstarter 'glemmer' å sette en tråd som løst, så skulle det bare være å rapportere til moderator. Alternativet er kanskje at noen brukere kan få en slags 'kategori-moderator-rettighet' for en bestemt forumkategori. Om det er mulig, vites ikke :)

Det jeg snakket om i det innlegget, var en "personlig" løst-funksjon (som bare synes hos den som eventuelt velger å bestemme at en tråd er løst). Altså at bare den som setter det, får den som løst. (Men etter å ha tenkt litt på det, ser jeg at dette kanskje bare blir mer rot enn nytte, siden tråder av og til våkner opp til live etter ny infeksjon osv.)

 

Støttes 100%

 

Mener du da at det bare skal stå "LØST" eller at tråden også skal stenges?

Ja, stemmer det TSP sier om at den ikke skal stenges.

 

Tråden skal ikke stenges. Hvertfall ikke slik jeg har oppfattet det.

 

Jeg ønsker og at et ikon skal symbolisere at det er stengt, ikke bare en endring av tittel.

Du mener "et ikon skal symbolisere at det er løst? Isåfall, se dette innlegget av Skagen.

Lenke til kommentar

Jeg har sett innlegget til Skagen og responderte. Fine forslag han kom med, men ikke helt det jeg ser for meg, ikonet eller merkingen for det bør være mer unikt, så det skiller seg ut fra stilen som tråder har fra før som standard i IPB.

Lenke til kommentar

Liker fortsatt det første forslaget til Skagen, men om det er mulig å bruke den andre kolonnen til slik merking, så synes jeg at det mer tydelig viser at tråden er løst. Det finnes da sikker mange kreative forumbrukere som kan komme med noen forslag :)

 

En vri på den jeg tidligere har lagt ut - som viser hvor glad trådstarter ble når problemet ble løst: :thumbup:

 

post-59377-1214384115_thumb.jpg

Endret av norbat
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...