Gå til innhold

Pixelfeil på Samsung 226CW - garanti?

Hugo_Hardnuts

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er flere som har "Zero Bright Pixel"-garanti på skjermene sine i opp til flere år etter du har kjøpt den. Acer og Eizo har hvertfall noe slikt på flere av skjermene sine.

Du bør kunne klare å finne ut på Samsung sine sider om de også har slikt

Lenke til kommentar
Er flere som har "Zero Bright Pixel"-garanti på skjermene sine i opp til flere år etter du har kjøpt den. Acer og Eizo har hvertfall noe slikt på flere av skjermene sine.

Du bør kunne klare å finne ut på Samsung sine sider om de også har slikt

Har prøvd å ta en liten titt på Samsung sine sider under garanti, men kunne ikke umiddelbart finne ut av noe. Sitter midt i eksamen nå, så har ikke allverdens tid til å lese "små typer" heller. Satser på at mailen til Samsung kan gi et vettugt svar.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Samsung idag og garantien dekker ikke feilen. Ikke helt det store problemet ettersom jeg har vennet meg til den og den sitter langt ute på venstresiden. Skal bare bruke en mørk bakgrunn i Windows, så ville jeg nok ikke oppdaget den i det hele tatt. Litt surt er det allikevel når skjermen ikke er eldre.

Jegkunne gjerne tenke meg en begrunnelse for hvorfor noe som jo rent faktisk er en feil ved produktet ikke dekkes av garantien.

Interesserte kan lese dette: http://www.samsung.com/no/support/guarante...t_pixelspec.pdf

Lenke til kommentar

Du har 14 dagers ubetinget angrerett om du kjøpte skjermen utenfor fast utsalgssted.(fra internet f.eks) Det er rimelig enkelt da å bestille en skjerm og om den da har en pixelfeil så bruker du angreretten din, men det er for sent for ditt tilfelle. Men kan si at jeg ble vant til mine pixelfeil.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette gjelder her, men er verdt et forsøk.

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

For varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren løper fristen ved annet fjernsalg enn telefonsalg fra de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper likevel ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått.

[...]

Eventuelt ta en titt på resten av Angrerettloven.

http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...