WhoWantWhat Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg mener, altså kanskje dum tråd, men jeg mener: den norrøne mytologion er dødsinteressant, som vi alle vet. Eller, antakeligvis en del av oss synes, hehe. Tenk dere hvor kult det hadde vært med en skikkelig film om Odin og livet hans, selvfølgelig med litt nymoderne frekvenser og effekter. Eller, er dette blitt gjort? Finnes det virkelig noen bra vikingfilmer eller om norrøn mytologi? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Finnes i allefall en veldig god viking komedie som er veldig løst bassert på historie (eneste som stemmer er vel øks, sverd og til dels bekledning ) Hemm till Midgård. ...eller hvordan en nå enn skriver det. Lenke til kommentar
WhoWantWhat Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Hehe, joda, men nå tenkte jeg hverken på half-ass komedier eller noe skandinavisk lagd. Uansett, det burde blitt gjort. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det hadde vært greit ja. I mellomtiden får vi nøye oss med nok et "misbruk" av den norrøne mytologi med den kommende filmen Thor. Den tar for seg tordenguden, men da snakker man om versjonen fra Marvel-universet hvor Thor lever i nåtiden og ikke i vikingtiden. Litt artig var det å dra til guderiket i Marvel spillet Ultimate Alliance. Vitner om at det kunne blitt artig filmatisering om det var snakk om CGI. Se filmen hos Youtube Pathfinder kom jo ut tidligere i år, men der var vikinger illustrert nærmest som noen mutertlignende karakterer. Ja vi skulle virkelig hatt en god typisk vikingfilm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå