.Butthead. Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Hei. Jeg tok ut noen vifter, kobla av noen kabler og litt sånn tidligere idag for å ta vekk litt støv av viftene, samt å rydde litt i ledningene. Når jeg så startet den igjen, og gikk inn på Everest ble jeg "overrasket" over temperaturene.. CPU ligger normalt på rundt 20-40 grader alt etter inne- og utetemperaturen er. Aux vet jeg ikke hva er, men jeg er temmelig sikker på at den ikke ligger på 5 grader. Som dere ser i Speedfan, ligger også noen ting i minus grader. Det er ikke noe særlig kaldt på rommet mitt heller så.. I Bios ligger hovedkort og CPU på rundt samme temperatur, rundt 28. http://0o2471.net/2669 - bilde av Everest og Speedfan /temperaturavlesning. Takk for svar på forhånd Endret 14. desember 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Se hvor jeg har merkt av. Temmelig rart dette da.. Har 3x Noctua 12cm, og en Zalman 9700LED, så disse temperatur verdiene er helt på jordet.. Endret 15. desember 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 hvilken CPU har du? Mange programmer som viser feil. Men hvis du har Quad core så bruk core temp. Den viser riktig temp. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Har en Intel Core 2 Duo E6600. Disse temperaturene fikk jeg med coretemp. Endret 15. desember 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Men er alle temperaturene normale igjen nå? Eller er det stor forskjell på alle programmene? Er jo også mulig å sjekke temp i BIOS.. Men skal vel litt til før sensorene tar dagen.. Hvis dem skal bli tatt av varme så må det en del varme til.. Sjekk om alle vifter står i som dem gjorde før.. At CPU kjøler står riktig plassert osv.. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 De er vel normale på Coretemp, men fortsatt rare temperaturer på Everest. Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere, så har jeg sett på temperaturene i BIOS, de var vel rundt normale tenker jeg. Jeg er sikker på at de ikke er tatt av varme, fordi pcen blir aldri varm, har aldri vært over 40 grader, CPU og Hovedkort altså. Eller, Northbridge(?) blir vel fryktelig varm, så.. Alle vifter sviver fint, CPU vifta står fint og sviver som den alltid har gjort. Denne ble ikke tatt ut, kun vanlige kabinettvifter. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Et nytt bilde. Kanskje noen ser noe feil eller noe sånn? Feks for mye volt eller lignende? Rapportfil___Everest.htm Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 forslår at du får tak i den nye everesten ,, du har jo gamle home edition som er fra way back in the days, " står jo 2.24V på coren din i den everesten " Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Det siste bildet er jo ifra Everest Ultimate 2003-2007. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå