Jente86 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Hei! Har et kamera (Fujifilm Finepix F30) som jeg har problemer med. Eller rettere sagt så er det minnebrikken som er problemet. Det er et fujifilm Xd kort på 1 gb. I sommer forsvant alle bildene jeg tok fra en utflukt... Jeg fortsatte bare å ta bilder, og siden har jeg ikke hatt dette problemet før nå. Nå skjedde det med de viktigste bildene fra juletiden og disse vil jeg ikke miste! Fant dette forumet og har lest litt her og der. Har derfor blitt mer klok på problemet og har derfor ikke tatt noen bilder etter at de siste bare plutselig forsvant av seg selv. Bildene forsvant forøvrig ETTER at jeg tok minnebrikken ut av kameraet og satte dem inn i en data for å overføre dem.. Da kom det bare opp noen få bilder fra i sommer... Har nå lastet ned "GetDataBack" og "DocumentsRescue Pro", begge er gratisversjoner. Problemet er at jeg skjønner ikke et knepp av hvordan disse skal brukes... Jada, har prøvd å lese readme osv, men jeg er ikke den skarpeste i hvertken engelsk eller data så kunne noen her inne kanskje hjelpe meg ut her? Hviklke programmer kan jeg bruke for å lete opp mine tapte bilder? Og mer viktig: HVORDAN bruker jeg dette programmet? (Jeg kobler forresten kameraet til data via usb.. dette er eneste måten jeg kan få overført bildene på.) Blir MEGET takknemmelig for svar! Endret 14. desember 2007 av Jente86 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Lag deg en mer beskrivende tittel, det er ikke bare viktig for responsen tråden din får men også en "regel" om du vil. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Jente86 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Lag deg en mer beskrivende tittel, det er ikke bare viktig for responsen tråden din får men også en "regel" om du vil. Håper det ordner seg. Slik! Ble litt rot i starten ;P Håper denne er "godkjent"! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 De fleste fotobutikker kan hjelpe deg med å finne bilder på defekte minnekort. Det koster gjerne 2-300 kroner, men det er det vel verdt om bildene er verdifulle. Om kortet er så ødelagt at det ikke lar seg gjøre, så er IBAS et såkalt proff-valg. Der koster det mer, men de har mer avansert utstyr til denne jobben. Men da snakker vi vel om en tusenlapp eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå