Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett over en lengre avstand


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er snart ferdig med å restaurere en brakke, og jeg tenkte jeg skulle ha Trådløs internett fra huset og til brakka.

 

Problemet er at det er en lengde avstand på ca.100-150m meter fra huset til brakka, pluss en høyde forskjell, sånn at huset ligger en del høyere en brakka og det går en vei i mellom, så kikket jeg litt, og kom over denne antennen

CNet Outdoor Directional Antenna

Som vist skal ha en god rekkevidde, men den var litt dyr, ellers bruker jeg kabel i huset så jeg har ikke så veldig peiling på trådløst nettverk, så jeg trenger en trådløs pakke, som jeg håper noen har et forslag på.

 

Jeg trenger:

1x Trådløs nettverkskort .

1x Trådløst svitsj.

1x Antenne (vis det finnes noen billigere enn den jeg fant).

+ Div kabler og kontakter.

 

Også lurer jeg litt på oppsettet, om jeg må ha den trådløse antennen fra brakka og opp til huset eller omvent,

eller at jeg må ha antenne fra både huset og brakka.

 

Takk for alle svar. ;)

 

ps. vil ha dette så billig som mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen problem å oppnå med retningsbestemte antenner. Hvis det er relativt kalr sikt mellom de to punktene så er det så og si garantert, og selv med litt trær osv. så skal det nok gå bra om du bruker antenner.

 

Spørsmålet er selvfølgelig hvor mye penger du gidd å legge i det, da gode antenner koster litt. Det går ann å klare mye mer med en hjemmelagd antenne enn du kan uten (jeg bruker selv en her hjemme pg.a det var dårlig signal mellom etasjene), men på 100-150 meter tror jeg det kan bli litt i lengste laget for en hjemmemekk-antenne, ihvertfall om vi snakker pringles-antenne nivå.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

hmm... Eier dere huset eller garasjen vi ser til høyre?

Kanskje du kan skru opp senderen der?

Er det noen andre som eier det kan du kanskje spørre om lov til å skru opp en diskret sender?

 

*EDIT*

Kanskje du rett og slett kan henge en nettverkskabel over veien? mellom to tre f.eks?

 

*EDIT2*

Ta en liten titt nedover veien. Kanskje er det et dreneringsrør eller lignende under veien du kan snike en nettverkskabel gjennom?

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Uansett tenkte jeg skulle gå for denne pakka, vis ikke det funker få jeg vel bruke angreretten

 

1x Linksys Wireless-G Broadband Router (router)

1x CNet Wireless-G Long Range USB (USB nettverkskort)

1x CNet Outdoor Directional Antenna(antenne fra router)

 

Dette er en liste over ting jeg tror jeg trenger, men er ikke sikker på om alt passer av kontakter, kabler osv. Så derfor håper jeg dere kan skjekke det og vis dere har noe bedre forslag så er det bare å si ifra :thumbup:

 

I følge Cinet skal "CNet Outdoor Directional Antenna" nå 700m vei vis du har antennen i begge ender, men uansett om jeg antennen i bare ene enden, så vil vel ikke signalengden bli noe mindre en 100m håper jeg.

 

Vis det ikke funker fra den lille terrassen jeg har tatt bilde av så tenkte jeg at jeg skulle prøve å flytte den til den store terrassen, det er den del bedre klaring der, men en litt lengre avstand også

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Hei igjen, har Kikket litt rundt og og jeg lurte på om jeg burde ha et Trådløst aksesspunkt eller en Trådløse router, jeg har tegnet opp hvordan jeg tror jeg vil sette opp nettverket, men er ikke helt sikker på om det vil funke.

 

Og jeg lurte på om jeg må ha en oversetter på kontakten fra

CNet Outdoor Directional Antenna til et eventuelt Trådløst aksesspunkt eller en Trådløse router

 

Og takk for alle svar så langt ;)

post-147452-1197993764_thumb.jpg

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...