super_1990 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hei. Jeg er snart ferdig med å restaurere en brakke, og jeg tenkte jeg skulle ha Trådløs internett fra huset og til brakka. Problemet er at det er en lengde avstand på ca.100-150m meter fra huset til brakka, pluss en høyde forskjell, sånn at huset ligger en del høyere en brakka og det går en vei i mellom, så kikket jeg litt, og kom over denne antennen CNet Outdoor Directional Antenna Som vist skal ha en god rekkevidde, men den var litt dyr, ellers bruker jeg kabel i huset så jeg har ikke så veldig peiling på trådløst nettverk, så jeg trenger en trådløs pakke, som jeg håper noen har et forslag på. Jeg trenger: 1x Trådløs nettverkskort . 1x Trådløst svitsj. 1x Antenne (vis det finnes noen billigere enn den jeg fant). + Div kabler og kontakter. Også lurer jeg litt på oppsettet, om jeg må ha den trådløse antennen fra brakka og opp til huset eller omvent, eller at jeg må ha antenne fra både huset og brakka. Takk for alle svar. ps. vil ha dette så billig som mulig Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Lag en antenne selv: http://binarywolf.com/249/pages/bwpringlescantenna.htm Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det er ingen problem å oppnå med retningsbestemte antenner. Hvis det er relativt kalr sikt mellom de to punktene så er det så og si garantert, og selv med litt trær osv. så skal det nok gå bra om du bruker antenner. Spørsmålet er selvfølgelig hvor mye penger du gidd å legge i det, da gode antenner koster litt. Det går ann å klare mye mer med en hjemmelagd antenne enn du kan uten (jeg bruker selv en her hjemme pg.a det var dårlig signal mellom etasjene), men på 100-150 meter tror jeg det kan bli litt i lengste laget for en hjemmemekk-antenne, ihvertfall om vi snakker pringles-antenne nivå. -Stigma Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Kult, men vil det holde ned til brakka?det er også noen trær i veien som kan bli et problem og hvor må jeg sette den, fra brakka eller fra huset? Jeg er heller ikke helt sikker på alle kabler, kontakter, svits, nettverkskort osv som jeg trenger, så liste over det vill jeg ha satt pris på Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 du kan jo vurdere å legge nettverkskabel i bakken men da må du måle avstanden igjen. Maks rekkevidde på standard ethernet kabel er vel omtrent 100 meter om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Vill ikke ha gått, går en stor asfalt vei i mellom Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Har skjekka avstanden litt mer opp og tror det er ca 80 meter fra huset og til brakka med en del i veien har lagt med et bilde som er tatt fra terrasen til huset, og jeg har tegnet hvor brakka ligger i forhold til huset. Brakka ligger bak en skråning Endret 15. desember 2007 av super_1990 Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ikke mye fri sikt her? Uten fri sikt eller tilnærmet, så sliter du. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) hmm... Eier dere huset eller garasjen vi ser til høyre? Kanskje du kan skru opp senderen der? Er det noen andre som eier det kan du kanskje spørre om lov til å skru opp en diskret sender? *EDIT* Kanskje du rett og slett kan henge en nettverkskabel over veien? mellom to tre f.eks? *EDIT2* Ta en liten titt nedover veien. Kanskje er det et dreneringsrør eller lignende under veien du kan snike en nettverkskabel gjennom? Endret 15. desember 2007 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Garasjen er naboens sin så tror ikke jeg får lov til å skru opp noe antenne der, men har mulighet til å sette den høyere ved å plassere den på loftet for kanskje litt bedre klaring, men da må jeg kjøpe CNet Outdoor Directional Antenna Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Uansett tenkte jeg skulle gå for denne pakka, vis ikke det funker få jeg vel bruke angreretten 1x Linksys Wireless-G Broadband Router (router) 1x CNet Wireless-G Long Range USB (USB nettverkskort) 1x CNet Outdoor Directional Antenna(antenne fra router) Dette er en liste over ting jeg tror jeg trenger, men er ikke sikker på om alt passer av kontakter, kabler osv. Så derfor håper jeg dere kan skjekke det og vis dere har noe bedre forslag så er det bare å si ifra I følge Cinet skal "CNet Outdoor Directional Antenna" nå 700m vei vis du har antennen i begge ender, men uansett om jeg antennen i bare ene enden, så vil vel ikke signalengden bli noe mindre en 100m håper jeg. Vis det ikke funker fra den lille terrassen jeg har tatt bilde av så tenkte jeg at jeg skulle prøve å flytte den til den store terrassen, det er den del bedre klaring der, men en litt lengre avstand også Endret 17. desember 2007 av super_1990 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Hei igjen, har Kikket litt rundt og og jeg lurte på om jeg burde ha et Trådløst aksesspunkt eller en Trådløse router, jeg har tegnet opp hvordan jeg tror jeg vil sette opp nettverket, men er ikke helt sikker på om det vil funke. Og jeg lurte på om jeg må ha en oversetter på kontakten fra CNet Outdoor Directional Antenna til et eventuelt Trådløst aksesspunkt eller en Trådløse router Og takk for alle svar så langt Endret 18. desember 2007 av super_1990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå