Gå til innhold

Arbeidsstasjon, multimedia, noe spill til 10k

Anbefalte innlegg

Hei, har nå satt meg sammen en ny arbeidsstasjon til kontoret..bygges selv.. skal brukes primært til Creative Suite 3, noe 3D Studio Max med Vray og litt spilling.

Har klart å holde meg rundt 10000 for maskinen, i tillegg kommer to 24" Dell skjermer.

Duger dette? Passer alt sammen? Leser at kabinettet er litt trangt, går GT kortet greit inn? Noen som har tips om ting som burde skiftes ut? Helst ikke noe til det dyrere da budsjettet stort sett er nådd allerede.

Er takknemlig for alle synspunkter.

Handlevogna: Klikk her

(Ser ut til at MultiCom blir plassen å handle da de har flest varer inne, men det er vel greit?)

Henrik.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville byttet GT kortet med HD 3870 siden den har DVB og bråker mindre, den yter heller ikke så veldig mye dårligere enn 8800 gt og koster mindre, senere kan man også kjøpe et til kort og kjøre de i Crossfire :) . Har ikke sett handlevognen din siden jeg ikke kan det, men vil anbefale Q6600 siden du skal drive på med 3D + Adobe programmene. Jeg ville i hvert fall også kjøpt 4 GB ram og droppet raptor disk hvis du har tenkt til å kjøpe det siden det ikke gir så mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Da får vi gjøre det på "gamlemåten" :)

Her kommer lista:

Antec Performance One P182

Asus P5B-Plus

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) - 2 stk.

Intel Core 2 Quad Q6600

Logitech OEM Ultra X

Logitech VX Revolution

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

Nec ND-3550

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA - 2 stk.

Thermaltake Blue Orb II

XFX GeForce 8800 GT XXX

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da får vi gjøre det på "gamlemåten" :)

Her kommer lista:

Antec Performance One P182

Asus P5B-Plus

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) - 2 stk.

Intel Core 2 Quad Q6600

Logitech OEM Ultra X

Logitech VX Revolution

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

Nec ND-3550

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA - 2 stk.

Thermaltake Blue Orb II

XFX GeForce 8800 GT XXX

Ville heller valgt et hovedkort som har P35 chipset, eventuelt X38, P965 er i dag et gammelt chipset.

Nec-ND-3550 er også gammel i dag, ville valgt en nyere i 5 serien eller 7 serien fra Nec.

Ville dessuten ha valgt et 8800gt som ikke er overklokket, den lille overklokkingen en har på det XXX kortet gjør en selv på 5 minutter i feks. rivatuner

Blue orb skal visstnok være en dårlig kjøler, personlig ville jeg ha valgt en Noctua NH-U12F eller en thermalright ultra extreme.

Ellers så oppsettet veldig bra ut... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...