Coolaid Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har nettopp kjøpt to laptops, en til kona og en til meg, begge er fra Acer.....Vi har d-link trådlaus router og modem fra telenor...vi har adsl fra telenor. Vi har begge store problem med at internettsidert låser seg. Det kan skje 5 ganger på en kveld, eller 25 ganger. Jeg bruker controll ,alt og delete, for å avslutte programmet som ikke svarer. Det er veldig plagsomt og jeg lurer på om det er maskinene det er noe galt med. Begge maskinene fikk disse problemene umiddelbart når de ble tatt i bruk. Er det Vista Home Premium som er problemet eller er det selve maskinene? Eller kanskje det er noe med netttilkoblingen, router, modem? Kjører selfølgelig Norton for å sjekke virus... Kan noen komme med gode råd og tips på hvordan jeg skal få maskinene til å fungere tilfredstillende? Eller skal jeg bare pakke sammen dritten og tusle tilbake til butikken???? Håper på gode svar. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Er det selve nettleseren som kræsjer, og evnt bare den? Hvilken nettleser benyttes? Jeg har vært borti at IE 7 (Internet explorer) kæsjer veldig lett på internettsider som benytter flash. Du kan prøve med Opera eller Firefox og se om det forsvinner om det er IE du bruker. Hva brukes av antiviurs/firewall (brannmur på norsk)? Sånn som det ser ut nå har det lite eller ingenting med internettilkoblingen å gjøre. Rutern kunne vært et problem, men ikke at nettleseren kræsjer. Du ville bare ikke fått tilgang. Endret 14. desember 2007 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Coolaid Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg bruker Internet explorer..... vet ikke helt om det er 7... men tror det...(åssen finner jeg ut det?...kan veldig lite om data skjønner u,,,) Akkurat nå har jeg kun en 90 dagers test som følgte med maskinen...Norton... har jeg ikke gjort så mye med brannmur og adware/spyware.... må finne ut først what to do... Det som skjer er at nettsiden jeg er inne på...låser seg helt fullstending og løser dette med ctrl alt og delete.... Er det det du mener når nettleseren kræsjer? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ja, Du har versjon 7 (den følger med i Vista). Last ned Opera herfra: http://www.opera.no eller firefox her: http://www.firefox.no/ Installer en av disse. Prøv nå å se om situasjonen bedrer seg. For å vise flash med Opera, må du installere denne (denne fungerer både for firefox og Opera): http://www.adobe.com/shockwave/download/do...=ShockwaveFlash Lenke til kommentar
Coolaid Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Takk Logiman..... skal sjekke dette ut... håper at det hjelper... Kommer tilbake med info for å fortelle åssen det går... Lenke til kommentar
maheath Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Og hvis du har Norton Internet Security prøv å slå den av og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå