Gå til innhold

Lydsystem til "gutte" rommet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unskyld meg, men den forsterkeren har et maksimalt strømtrekk på 36 watt, er ikke det litt vel lite?

Greit nok at den er klasse T og de greiene der, men den kan ikke levere 22W per kanal, med begge kanaler i drft, ved 4 Ohm hvis det maksimale strømtrekket er 36W. Det lar seg bare ikke gjøre ...

Lenke til kommentar
Unskyld meg, men den forsterkeren har et maksimalt strømtrekk på 36 watt, er ikke det litt vel lite?

Greit nok at den er klasse T og de greiene der, men den kan ikke levere 22W per kanal, med begge kanaler i drft, ved 4 Ohm hvis det maksimale strømtrekket er 36W. Det lar seg bare ikke gjøre ...

 

Hvorfor henge seg så voldsomt opp i effekt? Følsomhet på høyttalere er da like viktig. Som siden helt klart sier, effektdataene gjelder for selve TA2020-chipen fra Tripath. KingRex leverer med et 36W strømadapter, og dermed blir effekten lavere enn hva den kunne ha vært med en større strømforsyning. Selvsagt klarer den ikke å drive hva som helst av høyttalere eller å sette rekord i dB-drag, men forsterkeren er god den, og den vil nok fungere godt med høyttalerene jeg linket til. I 6moons-testen det linkes til, ble jo kombinasjonen med Klipsch F-2 skrytt mye av. Her er forresten testen av modellen med USB-tilkobling: 6moons.

 

Frode

Lenke til kommentar
Hei, var nettopp og hørte på en butikk. Der ble jeg anbefalt disse høytallerne samt denne forsterkeren Er det et godt kjøp? Og er det evt. noen minuser med kjøpet?

 

Jeg kjenner ikke de produktene selv, men jeg antar du hørte på dem i butikken. Hvis du likte dem, er det nok et trygt kjøp. Du blir nok godt fornøyd, men jeg anbefaler å ta en tur innom andre butikker også, siden Hifiklubben absolutt ikke har det mest spennede utvalget å by på. Jeg hadde som tidligere sagt, valgt helt andre løsninger, men vi er alle ulike.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...