Maniche Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) hei, sjekket litt cpu speeds i orthos for å se hvor stabil den var, men etter 36min fikk jeg denne meldingen, sammen med en pipelyd, hvor det sto "STOPPED" FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 2:Hardware failure detected, consult stress.txt file. 2:Torture Test ran 36 minutes 47 seconds - 1 errors, 0 warnings. 2:Execution halted. 1:Torture Test ran 36 minutes 47 seconds - 0 errors, 0 warnings. 1:Execution halted. dette var i Blend Test har klokket før greit til 3.6, men har egentlig aldri kjørt orthos så spørsmålet her er: hva betyr det med FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 og Hardware failure detected????? og hva kan ha forårsaket dette?? noe med hardware??? stille på volt??? klokket forlangt; MERK: prøvde BARE på 3240mhz! noe som eventuelt kan løse dette??? thankz! Endret 14. desember 2007 av apoligize Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Når orthos feiler betyr det at den ikke er stabil, i dette tilfellet kan det godt hende at der er rammen, eller at der er cpu som ikke er klokket stabilt. Hvilken spenning kjører du på ram og cpu? og hva er rammen klokket til? (om den er klokket) Det kan også hende at det er chipsetet som får for lite spenning til og være helt stabilt... Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Når orthos feiler betyr det at den ikke er stabil, i dette tilfellet kan det godt hende at der er rammen, eller at der er cpu som ikke er klokket stabilt. Hvilken spenning kjører du på ram og cpu? og hva er rammen klokket til? (om den er klokket) Det kan også hende at det er chipsetet som får for lite spenning til og være helt stabilt... takk for svar, har prøvd å leite litt rundt, men fant ikke noe som gav "svar" slik jeg skulle skjønne noe vcore står nå på 1.39v i bios (ifølge everest står den på 1.325v), minne er ikke klokka, men har stilt på timings til 4-4-4-12@2t for å være på den sikre sida; minne står på 2.1v, chipsette VET jeg faktisk ikke(?), selvom det står 1.25v i everest så veit jeg ikke hvor jeg stiller på den i bios (for bare opp vcore, vdimm,pcie,ht spp-mcp, fsb osv. hvem av de er egentli chipsette? :( edit: testet litt med ut3 og etter 5 min "krasjet" pcen, MEN jeg fikk tatt meg tilbake til windows(enda det tok 5 min å komme til skrivebordet), så på LED-POSTEREn på hk(som viser FF i oppererende tilstand), men her sto det 00... tingtok laang tid i windows, men etterhvert fikk jeg skrudd av pcen for jeg ville nødig ty til "svenske-knappen" merk: gfx er på 666core, 1678shader og 1170mem, men ingen tegn til artifacts eller temp problemer på gfx¨en... har du noen ide? gitt meg litt råd om forskjellige volt "settings" jeg kan prøve hvis dette er det aktuelle problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå