Spug Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Hei Jeg har netopp kjøpt meg et Nikon D40. Har aldri vært den store fotografen, men jeg er kjempe fornøyd. Skal på ferie om noen dager. Derfor skal jeg kjøpe et tele objektiv, trenger å komme litt nærmere objektet. Er det noen som kan anbefale noen gode rimelige objektiver som passer D40? Endret 14. desember 2007 av Spug Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ta en kikk på dette. Det gir deg autofokus på D40, og vant TIPA awards 2007 for beste entry level tele zoom. Her får du bra bildekvalitet og bildestabilisator for en meget rimelig penge. Lenke til kommentar
Spug Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Takk, dette var det ikke ille pris på heller. Er det lere fabrikanter som kommer med grei objektiver? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Til D40 har Sigma mange fine objektiver til veldig konkurransedyktige priser - se etter deres modeller med "HSM" i navnet. De fungerer med D40. Tamron har nettopp kommet med en 18-250 monsterzoom som funger med D40, og som har fått gode kritikker. Tamron har ingen andre objektiver til D40 - ennå. Tokina, som er den siste av de store tredjepartsprodusentene, har ingen objektiver til D40. Ennå. Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Her er et god allround objektiv http://www.japanphoto.no/product/objektive...-5-6g-if-ed-vr/ Det koster en del, men du får en stor rekkevidde med ett stykk objektiv. Vekten på objektivet er ca det sammen som kit linsa til D40 (18-55) og en 55-200VR så D40´n blir litt framtung Jeg bruker det sammen med en D40 og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå