Heimert-kongen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Kall meg gjerne tilbakestående, men Leder bobleplast strøm? Så hadde jeg plutselig ikke tilatelse i "annet" forumet. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Plast leder ikke gummi nei Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 KONGE! WD40! Tror neppe bobleplast leder strøm. Men du! Bobleplasten er litt tynn, og enkel å punktere. Hva bruker du Bobleplasten til? Ikke bruk den som isolering du! Plast leder ikke gummi nei Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Leder nok ikke strøm særlig godt, men kan inneholde statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Lage en kodensator? Bobleplast som dielekticum. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Plast leder ikke gummi nei WTF, er litt stein nå Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Mythbusters laget en dårlig "kondensator" av et stort pvc-rør, mener jeg. Så det er vel kanskje mulig? Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg hadde tenkt å pakke inn en prosessor. Jeg har ingenting i eska så om jeg sender den noe sted dauer prosessoren. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det går nok fint. send i vei Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Pakke en prosessor "direkte" inn i statisk plast er direkte dumt (cpu + statisk = NO-NO.). Får håpe du ikke har gjort dette enda ... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hva annet kan han bruke som han har i heimen da? Bestille antistatiskeposer fra elfa.se ? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Cmon, hva er sannsynligheten for at prosessoren blir ødelagt når den kommer i kontakt med en plastpose? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Er jo ikke verre enn og prøve da.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hva annet kan han bruke som han har i heimen da?Bestille antistatiskeposer fra elfa.se ? Prosessoren i Papir , kovolutt etc - så bobleplast . Cmon, hva er sannsynligheten for at prosessoren blir ødelagt når den kommer i kontakt med en plastpose? Har du noen aning om hvor statisk plastposer og annen plast er eller ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Du får vel en ny antistatisk pose hver gang du kjøper harddisk, RAM osv... Poenget er at posen SKAL lede litt strøm. Da kan ikke statisk elektrisitet bygge seg opp. Jeg vet ikke om det er en god ide å bnruke alu-folie, men plast DREPER! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hmm, svarte. Det er snart 2,5 år siden jeg gikk VK2 Elektronikk. Mosfet transistorene er veldig følsom for statisk elektrisitet. Pinnene på disse skulle være nedi et litt ledende materiale mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå