Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen spørsmål angående bygging av et metall-kabinett.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har drømt om ganske mange kabinett-planer, men ingen har noensinne blitt begynt på. Men hvis jeg skal bygge kabinett, vil jeg at det skal være av metall. Da hadde jeg tenkt å skjære ut noen former ut av en metall-plate og bøye et par "utstikkere" fra platen, slik at jeg kan bruke skruer for å få kabinettet til å henge sammen. Jeg lurer på om det er noen god idè? Er det noen andre måter? (Uten sveiseapparat)

Angående metall. Jeg hadde litt lyst til å bruke svart, børstet stål. Kan jeg bare kjøpe en plate med børstet stål og lakkere den? Er det dyrt?

Kom med forslag!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er kanskje å bruke vinkelhjern av aluminium for så å borre hull og feste aluminiumsplater til dette med popnagler eller skruer om du har funnet noen du liker.

Så mitt tips er at du først lager selve rammen i skikkelig bra kutta vinklehjern og når du har fått dette skikkelig sammen så finner du deg plater i enten stål eller aluminium (det siste er lettest å sage, borre i).

For å lage skjøter og slikt finere kan du bruke vinkelforma pyntelister feks.

Kan bli rett så fint om du har tilgang på en skikkelig metallkutter som en fastmontert stikksag eller gjerdesag med metallkutteblad på. Da får du fine kanter.

Du kan lett lakke stål og aluminiumsplater. Du må bare kjøpe deg grunning og gjøre et skikkelig forarbeid først for best mulig resultat.

Nesten så jeg fikk lyst til å lage meg et kabinett i metall selv her :D

Du kan se hvordan det ble gjort med OX prosjektet her: http://www.hardware.no/tester/kabinett/pro...abinettet/15428

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...