Gå til innhold

Bruke laptopHD som extern HD?

reor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en laptop som har tatt kvelden , trenger nytt hovedkort, men inni laptopen er det 2 harddisker jeg enten skulle tømt eller benytte som extern HD.

Finnes det en box som har det jeg trenger inklusive tilkobling til PC som jeg kan legge min laptopharddisk oppi?

Hva heter "boxen" og hvor får jeg tak i den?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det finens slike bokser. De kalles network storage devices. Eksempelvis:

https://prisguiden.no/product.php?productId=55741

men de er ofte ganske dyre.

Det er mulig det finnes billigere slike bokse som ikke fungerer på nettverk, men over USB, men jeg kan ikke huske å ha sett sliek bokser som du kan sette inn disker i. normalt er slike bokser selv en harddisk og du kan ikke bytte ut innmaten.

Det enkleste og billigste er å kjøpe en adapter for bærbare disker så du kan koble dem direkte inn i din vanlig PC og dermed bruke dem der normalt. Å ha dem som eksterne disker derimot vil nok uansett koste noe mer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Takker for nyttig info. S-ATA vet jeg foreløbig ikke hva er , men jeg finner det vell ut en dag.

Laptopen jeg vurderer å fjerne harddiskene fra er ca 3 år gammel. Etter hva jeg har oppfattet på andre forum kan det være et problem hvis mine gamle harrdisker trekker for meget strøm , noe jeg foreløbig ikke har fått sjekket.

Alternativet til dette er å skifte hovedkort og det kommer på kr 7000,-. +

Ellers er laptopen , en clevo , sprek som et føll på vårslepp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...