Pion_ Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Lar det seg gjøre? Har en 4GB usb stick fra Corshair. Jeg prøvde å lage en bootdisk med util fra HP: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...TX-UNITY-I23839 Fungerte ikke å boote fra. Jeg fant en guide på hvordan sette opp boot ved hjelp av DiskPart, men DiskPart vil ikke liste opp usb sticken blant 'list disk'. Den kommer fint opp under 'list volume'. Det jeg leter etter er en guide (som fungerer) på hvordan jeg kan lage usb stick'en bootable med windows vista install på.. Endret 14. desember 2007 av Pion_ Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dette er ikke min oppskrift men denne skal fungere. Det er veldig enkelt å installere fra en minnepenn. Du trenger kun å formatere den, kopiere over filene og boote. 1. Start -> kjør -> skriv cmd trykk enter. 2. Skriv diskpart 3. Velg disk 1 (sørg for at minnepennen din er disk 1, skriv list disk for å sjekke) 4. Skriv clean 5. Skriv create partition primary 6. Skriv select partition 1 7. Skriv active 8. Skriv format fs=fat32 9 Skriv assign 10. Skriv exit og du er klar til å kopiere innholdet fra Vista DVDen over til minnepennen. Dette gjøres også i cmd med denne kommandoen: xcopy d:\*.* /s/e/f e:\ Ta omstart av maskinen og boot fra din nye Vista-minnepenn. Jeg tviler at du vil kunne få Vista inn på en 2GB minnepenn, mener plata er rundt 3.5 - 4 Gb. Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Denne guiden var det jeg refererte til. Den fungerer ikke da DiskPart ikke finner usb sticken i 'list disk'. Kun s-ata disken som står i maskinen. (Som betyr den ikke kan formateres eller skrevet boot sector til av DiskPart) Endret 14. desember 2007 av Pion_ Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg prøvde forresten metoden du lista opp der på en ekstern harddisk. diskpart fant denne harddisken, men format fs=fat32 kommandoen ser ikke ut til å finnes.. den gjør i alle fall ingenting Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Prøv "format /fs:fat32" istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå