Mrs.Riot Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Forteller om meg selv litt seinere Tenker å starte med et julekort i fra hunden min Syns dette bilde(uten redigering da er ikke så god på det) ble ganske bra og tydelig! Fikk med snø sprut og hunden så glad ut. Håper dere kommer i julestemning av dette Så kommer det noen av mine fineste bilder seinere når jeg finner ut av det Jeg har alltid likt å fotografere helt siden jeg var liten. Jeg fikk mitt første digital kamera når jeg var ca 9 år gammel(arvet det gamle til foreldrene mine fordi de skulle få seg et nytt) og da gikk det for det meste i bilder av meg og venner som lagde grimaser. Senere ble jeg interissert i å ta bilder av dyr og natur og startet med å ta en god del fine bilder av fossen og naturen rundt hotellet til onkelen min. Etter noen år så fikk jeg meg min egen hund som jeg begynte å ta masse bilder av. Jeg lånte foreldrene mine sitt digital kamera og øvde meg nesten daglig på å ta og kompinere fine bilder av hunden min. Når jeg reiste på ferie og hunden min ikke var med så dukket det opp nye motiver som blomster, vann, solned gang osv. I tillegg så ble det også en masse heste bilder opp gjennom årene. Vinteren 2007 (jan-feb) så begynte jeg å skikke på speilrefleks kamera og planen var å spare til å kjøpe et Canon EOS 350 D litt uti mars. Etter en god del shopping turer med venner så ble den planen utsatt til etter konfirmasjonen. Tiden gikk og jeg kjøpte det gamle digital kamera til foreldrene mine(halv år gammelt) fordi jeg syns det ble såpass bra bilder med det kamera at jeg ikke gadd å kjøpe speilrefleks. Men så fikk jeg se en masse hunde bilder tatt med speilrefleks og det tok ikke lang tid før vi var på jakt etter Canon 350 D igjen, men da hadde jo 400 D komt ut så det var litt vanskeligere å finne 350 D.I tillegg så hadde vi et lite besøk med de som ikke kunne komme i konfirmasjonen min. Av en onkel av mamma som er veldig flink å ta bilder og kan mye så fikk jeg en bok som het: "Fotografering, slik blir du en kreativ fotograf" Jeg snakket med mange flinke folk som hadde stor interesse for fotografering om hvilket jeg burde kjøpe og jeg snakket med uvitende folk bare for morro skyld, men valge falt til slutt på "min første kjærlig het" nemlig 350 D. Så var det å bestille og 10. November hentet vi kamera hos posten før mamma og pappa dro til syden og jeg dro til min onkel hvor jeg skulle være mens foreldrene mine var i syden. Jeg fikk en god sjangse her til å øve meg og teste ut det nye kamera da min lille kusine skulle døpes neste dag. Jeg var veldig lei av at jeg kom utrolig langt vekk fra det jeg tok bilde av(lengre en i virkelig heten) med det KIT objektivet, så jeg begynte å kikke på objektiver. Jeg spurte litt rundt, men fikk ikke noe godt svar så jeg bare tok sjangsen på et billig et og ønsket meg det til bursdagen min. Så fikk jeg altså da et Tamron Tele Macro 70-300mm objektiv til min 15 års bursdag(det kostet "bare" 1000 kr). Sjokket var stort da jeg fant ut hvor nært jeg klarte og komme ting uansett hvor langt vekke jeg var. Det tok ikke lang tid før det kriblett så mye i meg at jeg bare måtte ta en tur ut med hunden min og ta bilder. Det som var litt sprøtt da var at jeg hørte på Metallica med Nothing Else Matters og der synger de jo: So close no matter how far. Og det passet jo veldig bra i mitt tilfelle da jeg var veldig langt vekke fra ting og kom utrolig nært. Så fikk jeg vite av min bror om dette forumet og jeg tenkte at jeg kunne jo prøve det og da kunne jeg få ekspertise hjelp nesten hver dag med alt jeg lurte på om fotografering osv. Nå er hardisken full av bilder(ca like mange som jeg har tatt på et halvt eller et helt år før) som jeg har tatt bare på 2 månder. Noen dager så tømmer jeg kamera for bilder 3 ganger og andre ganger så kan det gå 2 uker. En ting er i alle fall sikkert og det er at jeg tenker på fotografering hver dag og finner nye motiver nesten hver dag også. Planen er å bli fotograf også og håpet mitt er at jeg blir veldig flink nå som jeg er ung og lærer masse slik at jeg har en større sjangse for å oppnå planen min. Tenkte jeg skulle poste litt bilder som jeg har tatt med digital kamera om ikke lenge. Dette ble veldig mye, men når jeg skal fortelle en historie som har spilt i nesten 15 år så tar det mer en 15 ord å fortelle den.(ps jeg skrev ca 700 ord her, like mye som norsk stilen min det, bare at jeg brukte 3 timer på norsk stilen og bare 20 min på dette her) Enda en PS: jeg er en jente Hehe Endret 30. desember 2007 av Aetius Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Ja, så var det selv portrette jeg prøvde meg på i dag da. Jeg gikk litt amokk som jeg pleier å gjøre når jeg ikke får ting til så jeg tok et bilde opp ned og resultatet ble at jeg klippet ut øye mitt og det ble litt morsomt Hehe Det irriterte meg litt med det ene lyse hår stået som kommer oppå øyen vippene da. Så har jeg tatt litt bilder i det siste som jeg likte litt. Bare poster i vei jeg. Får heller slette når jeg finner ut at de ikke var så gode like vell. Bruker lang tid på å innse det jeg. Her kommer vell skjønns preget mitt frem Ble litt mørkt, men det blir over eksponert vis jeg redigere mer. Så med blitz så kom det refleksjon. Skulle vell ha klippet det litt til.. For sent nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå