sRobert Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Hei! Jeg ønsker å få flytta routern til der pc'ene står. Slik er det koblet nå: - ca. 5meter telefonlinje(fra vegguttak) til - Router - Videre ut ca. 60-70 meter TP cat 5e kabel til switch. Funker dette. Men skal likevell ha flytta routern. Det jeg lurer på: blir det for lang avstand for "vanlig" telefonlinje å gå ca. 65-75 meter fra vegguttak? Altså: - ca. 5 meter telefonlinje(fra vegguttak) til - en "skøteboks" (da tenker jeg på en slik som har 2 ho-plugger som funker som en skøyt). - Videre ut ca. 60-70 meter TP cat 5e kabel til Router Fins det eventuelt andre måter å løse dette på? Mvh. Robert Endret 15. desember 2007 av saftusjea Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ja det vil fungere men det absolutt beste er nok å ha routeren om nå dette er modemet ditt nærmest mulig inntaket for å korte ned linjelengden din . For man ønsker vel totalt sett ikke lenger linjelengde enn den man har ? Lenke til kommentar
sRobert Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Ja det vil fungere men det absolutt beste er nok å ha routeren om nå dette er modemet ditt nærmest mulig inntaket for å korte ned linjelengden din . For man ønsker vel totalt sett ikke lenger linjelengde enn den man har ? Ja, det er et routermodem. Så i praksis skal dette funke da? Jeg så for meg at det kansje var noen begrensninger på hvor lang telefonlinja var, slik det er på et LAN der TP cat5e=maks 100m elns. Hvilken ulemper er det at telefonlinja er ca. 65m istede for feks. 5m ? Er det mye signaltap i dette, eller er det rett og slett bare litt mer ping? Mvh. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ledningen mellom vegguttak og modem er jo bare en forlengning av kabelen som går fra sentralen som kan være flere km lang. Lenke til kommentar
sRobert Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Ledningen mellom vegguttak og modem er jo bare en forlengning av kabelen som går fra sentralen som kan være flere km lang. Ok, takker for svar Slike jeg håpa det skulle være mvh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå