Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 http://en.expreview.com/?p=112 Vil nvidia da utsette 9800? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Vil nvidia da utsette 9800? NEI! G100 kommer til å følge samme plan (om det blir forsinkelser vet jeg ikke, men det hender jo på så kompliserte brikker). Planen er foreløpig Q2 2008, nærmere sommeren tenkter jeg, ting kan jo også gå fortere. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hmm, AMD skal bruke MINDRE penger på R&D nå som de ligger ganske langt etter på high-end markedet. Skulle tro det var det motsatte de burde gjøre. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 La Ruiz reise hjem til Mexico! Seriøst, mindre R&D? Får håpe det ikke er snakk om å sparke ingeniører, men heller forflytning av ressurser. Men det er annet AMD burde sparke... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Så lenge de ikke "sparker bøtta" som det så fint heter på engelsk, så er det greit. Men jeg vil gjerne se dem i bedre form enn de er nå om dagene. Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hmm, AMD skal bruke MINDRE penger på R&D nå som de ligger ganske langt etter på high-end markedet. Skulle tro det var det motsatte de burde gjøre. Vel, noe av problemet er vel at de strengt tatt må bruke mindre penger. Hele selskapet er jo nå verdt mindre enn det de kjøpte ATI for i fjor. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hmm, AMD skal bruke MINDRE penger på R&D nå som de ligger ganske langt etter på high-end markedet. Skulle tro det var det motsatte de burde gjøre. Vel, noe av problemet er vel at de strengt tatt må bruke mindre penger. Hele selskapet er jo nå verdt mindre enn det de kjøpte ATI for i fjor. For å sette det i kontekst så er hele AMD/ATi nå verdt 1/4 av nVidia. AMD/ATi må også bruke R&D på prosessorer... Hvis dette veikartet stemmer så er et av kuttene de har gjort å utsette R700 fra 2H2008 til 1H2009 (H = halvdel), vil tro at de mener at det er viktigere for de å bruke resurser på å få på plass 45nm prosess til prosessorene demmes (noe jeg er helt enig i) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hehe, og ATI pleide å være nr 2 i grafikkort markedet :/ Satser på at oppkjøpet svarer seg over tid. Men helt generelt så er ofte fusjoner drevet av lederskapets egeninteresser: Desto større selskap, desto mer lønn og bedre omdømme ! Aksjonærene taper vanligvis på en fusjon.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå