Gå til innhold

Semi-allrounder som varer lenge til 2-4000 kr( - januarsalg?)

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

(Orker ikke bumpe og skrive om den gamle tråden.)

Nå har jeg endelig fått penger til ny telefon! (skal få i løpet av noen dager, men så lenge jeg vet at pengene kommer, kan jeg kjøpe nå...)

Nå har det gått snart tre måneder siden min 7390 døde i en dørulykke og jeg er utrolig keen på ny mobil. Det har vært en slags hell i uhell. Men jeg har da funnet ut at jeg ikke skal kjøpe 7390 igjen, men en smartere telefon.

Kort liste over hva telefonen skal ha/hva den skal være:

- Stor fin skjerm! Minst 2,2" - 2,4".

- Gode taster som man kan skrive lenge og vel på. Gjerne qwerty, men ikke det viktigste.

- Verken for stor eller for liten. Ikke for tykk (har knust deksler i trange bukselummer før).

- Kraftigere og mer stabil enn 7390. Den hengte seg iblant og startet de "tyngste" programmene (som kamera og nettleser) veldig sakte og sløvt.

- Et smartere OS med avanserte innstillinger

- Godt kamera for bilder på farten! (Digitalkompaktkameraet mitt ble stjålet.. :-( )

- Videoavspiller som spiller fort

- Plass til stort minnekort! MicroSDHC på minst 4 GB

- Gode multimediamuligheter

- God byggekvalitet! Jeg avskyr plast og billig tullball. (F.eks. joystick. Aldri mer!)

- 3G

- Wi-Fi er ikke dumt!

- Veldig glad i Nokia, men HTC og smarttelefoner fra Samsung og Motorola er også fine.

- Godt batteri. Bruker mobilen ofte, sender meldinger og ringer en del, så batteriet må holde lenge.

Ellers... åpen for tips! Har så langt sett på HTC S730, Nokia E61i og LG KU990.

HTC S730 virker kjempefin, men etter bildene jeg har sett, virker den som en liten klump av en telefon. Og slide-mekanismer har jo en tendens til å slites ut. Dette gjør meg skeptisk! Men Wi-Fi, Super-3G og qwerty er flott. :-)

Nokia E61i har jeg prøvd noen ganger. Skjermen er en drøm og tastene er gode. Det går fort å skrive og det går fort å surfe på trådløse nett. Den er slank og fin og virker veldig kompakt og liten når man holder den i hånda, men den er jo en smule bred og jeg er ganske liten og liker slim-fit-jeans, så jeg er redd at det skal bli et oppbevaringsproblem. :S

Jeg er veldig glad i qwerty-tastaturer, og formfaktoren E61i har, er fin. Har surfet litt innom andre telefoner med samme form, bl.a. Motorola Q9. Men den har jeg ikke hørt eller lest noe særlig om. hvordan er den sammenliknet med E61i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...