Gå til innhold

Krav på lønn for avlyst arbeid?


Chirpy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle jobbe to dager i julen, og måtte derfor avstå fra noen ting jeg ble bedt med på. Men nå fikk jeg beskjed om at det ikke ble arbeid ialikevel. Men nå er det for sent å lage de planene.

Spørsmålet er: Har jeg krav på lønn for arbeidet som var planlegt, men ble avlyst fra arbeidsgivers side?

Eventuelt noen som vet om hvilken lov og paragrafer som omhandler dette?

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle jobbe to dager i julen, og måtte derfor avstå fra noen ting jeg ble bedt med på. Men nå fikk jeg beskjed om at det ikke ble arbeid ialikevel. Men nå er det for sent å lage de planene.

Spørsmålet er: Har jeg krav på lønn for arbeidet som var planlegt, men ble avlyst fra arbeidsgivers side?

Eventuelt noen som vet om hvilken lov og paragrafer som omhandler dette?

 

Håper på svar :)

 

Hva med å kikke i tariffen, der står det sikkert noe om avlyst arbeid. Hvis du ikke er organisert så kan det hende det står noe i kontrakten din. Ellers så tror jeg ikke du har krav på no.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle jobbe to dager i julen, og måtte derfor avstå fra noen ting jeg ble bedt med på. Men nå fikk jeg beskjed om at det ikke ble arbeid ialikevel. Men nå er det for sent å lage de planene.

Spørsmålet er: Har jeg krav på lønn for arbeidet som var planlegt, men ble avlyst fra arbeidsgivers side?

Eventuelt noen som vet om hvilken lov og paragrafer som omhandler dette?

 

Håper på svar :)

Etter 10 år i dagligvarehandelen så er ihvertfall min erfaring at ved nyansettelser så skriver an gjerne en arbeidskontrak hvor det står at arbeidstaker skal jobbe x antall timer per uke. Man pleier gjerne å sette 8 timer da det tilsvarer en arbeidsdag (OBS, snakker om deltidsansatte). Grunne til at man setter et så lavt tall selv om arbeidstaker gjerne vil (og får) jobbe f.eks 32 timer per uke er fordi arbedisgiver er pliktig til å la arbeidgstaker jobbe minst de timene som står oppført i kontrakten (med andre ord, se om antall timer er oppført i kontrakten). Men som påpekt over så synes jeg også å huske noe om 3 eller 4 ukers frist for endring av vakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...