Promoto Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hola! Jeg ønsker å lage en presentasjon for store tv-skjermer (HD/1280x720) som også kan konverteres til DVD. Har vurdert ulike videoprogram, men er svært usikker da jeg nesten ikke skal arbeide med film(!). Det blir på mange måter et avansert slideshow hvor: * Det vil være flere tekster * Mange stilbilder * Grafikk * Lyd/musikk Som skal komponeres sammen til ca. 5 minutter video i HD/DVD-format. * Det er viktig at programmet er bra på tekster og overganger. * Det blir kanskje noen små filmsnutter, og de er gjerne i ulike kvaliteter (mpg/avi etc i ulike størrelser). Har tidligere laget dette i Flash, men det egner seg ikke så godt når det skal til et videoformat(?). NOEN TIPS TIL PROGRAMVARE? Har akkurat nå lekt meg litt med Sony Vegas. Har tidligere jobbet med video i Ulead Studio Pro (v. 7). Men jeg synes ikke noen av disse er helt topp å jobbe med når det gjelder kombinasjon av stillbilder, tekster og animasjoner... små som STORE tips og HJELP er velkommen!! TAKKER Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Kanskje en idé å ta en titt på Magix Movie Edit Pro 11 Plus, med en mengde muligheter. Lett å bruke stillbilder, med eller uten zoom/panorering, mengder av overganger, 3D picture-in-picture med både bilde og tekst, bruk av RTF tekstfiler, avansert musikkhandtering. 'Forstår' flere typer videoformat. Stabilt, rimelig program uten store krav til PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå