Gå til innhold

Assassin's Creed, ensformig?


Aleks

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

AC har sine svakheter, men jeg personlig synes det er verdt å spille. Kan støtte opp om trippel-t's forslag om å skaffe spillet på billigsalg, AC er så pass innovativt at enhver spillinteressert burde i det minste ha spilt det noen ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm la oss se spill anmeldere er korrupte!?? var vel pga noen bare kasta seg på hypen og så forbi det.

 

Derfor jeg tester spill selv helst , med en demo, men ikke alle får.

Hvor gammel er du?

 

Hva faen skal det bety? Er lei av sånne idiotiske spørsmål, var det du som spurte i den andre tråden også? Frekkeste jeg har hørt, regner med du er uenig med Akrabra her og prøver derfor å sette spørsmål ved hans dømmekraft.. Uansett barnslig, hvor gammel er du Liquidant? (ikke svar)

 

Assassin's Creed er nok dessverre ikke den revolusjonen folk håpet det skulle bli. Spesielt AI'en er dårlig, samt at spillet er veldig repeterende, som mange andre har sagt.

Men forstår hvorfor folk har blitt forelsket i spillet og gitt det høye karakterer. Det er lett å blir revet med og se forbi de åpenbare feilene som finnes i spillet. Eller så har ikke anmelderne spilt spillet lenge nok til å merke hvor ensformig det er kanskje..?

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke meg.

 

Jeg er i stand til å se kritikken dette spillet har fått med tanke på mye repeterende gameplay og oppdrag, men jeg mener det blir utrolig feil hvis det skal blende oss for det alt det vakre og intuitive dette spillet innehar. Historien appellerte til meg fra første minutt hvor vi fikk inntrykk av at utviklerene virkelig har brukt mye tid på å trekke inn mye samfunnsfaglige referanser, Machavellisk kunst i ypperste klasse, moral, etikk og ikke minst vil er jeg imponert over at de ikke falt i fella ved å lage en kvasi-filosofisk fremstilling av de slemme guttas visjoner. En bør jo sitte inne med en viss tyngde for å plukke opp alle subtile detaljene, og uten å spolere vil jeg påstå at dette tar helt av på slutten.

 

Dette spillet har tatt spillverdenen ett steg videre i riktig retning. Det å trekke inn alt fra moderne ekstremsport (Parkour) til dype referanser fra bibelen, gresk mytologi, middeladeren, samtidshistorie, filosofi osv ...er noe jeg virkelig har satt stor pris på under dette spillet. De har lagt ned mye arbeid får å få byene relativt autentiske til tiden vi spiller i. Helheltsinntrykket blir bare overveldene. Når jeg opplever slik kunst har jeg lite problemer med å løpe samme oppdrag et par ganger, forsere lett slåssing og dytte litt vel mange tiggere av veien. Det gleder meg at Assassin`s Creed vil være en trilogi. Det er mange spørsmål jeg gjerne vil ha svar på etter slutten de ga oss.

Lenke til kommentar

Har selv kommet til Acre nå og det er en del ting jeg egentlig ikke forstår. Altså, spillet er faktisk svært så innovativt! Og det vil helt garantert inspirere andre virkelig gode spill fremover! :) Men de burde virkelig ha playtestet spillet litt mer.. Lagt til flere stemmer, animasjoner og mer variasjon. Og ikke minst, endre litt på musikken og kameravinklingen når man bestiger et tårn og trykker trekant-knappen! :yucky: Det er jo sånn 40 tårn lissom og alle er like! Men slossingen synes jeg faktisk ikke er så ille. Ganske greit med counter-attacks og det å trene på timing. Synes AC på dette punktet var ganske bra. Men det definitivt beste med spillet er selvfølgelig animasjonene, klatringen og utformingen av byene! Utrolig herlig!

Lenke til kommentar

ja, spillet er ensformig, det eneste som ikke er det er når du faktisk skal utføre drapene.. Ellers går det i å redde folk (som er det samme hele tiden, i trøbbel med vaktene), snakke med en informant (da skal du enten sanke flagg eller drepe 2-3 stk.) eller se viewpoints.

Så kommer eavesdrop, banke noen for info, eller å stjele fra dem..

Men alt i alt er spilelt veldig morsomt! Å hoppe fra bygning til bygning er morsomt, samt å klatre opp høye bygninger.

Absolutt verdt pengene ja!

 

 

Kenny Bones: Jeg synes at i det man fikk counterattack så ble det litt for enkelt! :) Tar lett 20 stk nå på en gang nå, mend et er bare fordi de andre står så fint å venter på tur til jeg har slaktet venne en etter en..

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Har man lang byttetid-ting hos Elkjøp? Kjøpte det der til 599,- (!), men lurer på om jeg også skal bytte det til Uncharted. Det kommer jo alltids Assassins 2 og kanskje blir det bra den gangen! :tease:

 

Jeg bare bytter det inn på EB-games jeg. Får ca. 400 for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...