megavolt Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har X-box surround DTS-støtte? Har tenkt til å kjøpe den å bruke den som DVD-spiller i tilegg til spill-maskin og alt det andre som vistnok er mulig (divx, mp3, emulatorer, nettverk med PC'en osv...). Vet at den støtter Dolby Digital 5.1, men hva med DTS :-? ? Og hvilken kabel burde jeg bruke for å få kobla den til surround-receiveren min? Den orginale X-box tilbehør-kabelen jeg har sett har digital lyd-ut og RGB. Men jeg vil ikke ha RBG , jeg skal ha S-Video eller Composite (verken TV'en eller projektoren støtter RBG...) Foresten; er DVD-fjernkontrollen bra? På forhånd takk for svar :smile: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 1. Har X-box surround DTS-støtte? 2. Og hvilken kabel burde jeg bruke for å få kobla den til surround-receiveren min? 3. Men jeg vil ikke ha RBG , jeg skal ha S-Video eller Composite (verken TV'en eller projektoren støtter RBG...) 4. Foresten; er DVD-fjernkontrollen bra? 5. På forhånd takk for svar :smile: 1. Ja den støtter DTS. 2. Optisk kabel, enten monster eller et annet merke. Har du high-end utstyr så velger du monster. 3. Kjøp Monster sin S-video kabel. Composite følger med i pakken til Xboxen. 4. Fjernkontrollen er utmerket. Men det er ingen Open/Close knapp. 5. Bare hyggelig :wink: Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 1. Har X-box surround DTS-støtte? 2. Og hvilken kabel burde jeg bruke for å få kobla den til surround-receiveren min? 3. Men jeg vil ikke ha RBG , jeg skal ha S-Video eller Composite (verken TV'en eller projektoren støtter RBG...) 4. Foresten; er DVD-fjernkontrollen bra? 5. På forhånd takk for svar :smile: 1. Ja den støtter DTS. 2. Optisk kabel, enten monster eller et annet merke. Har du high-end utstyr så velger du monster. 3. Kjøp Monster sin S-video kabel. Composite følger med i pakken til Xboxen. 4. Fjernkontrollen er utmerket. Men det er ingen Open/Close knapp. 5. Bare hyggelig :wink: Hadde ikke regna med å få svar så raskt! Har desverre ikke high-end... Men jeg har heller ikke sånn billigdritt surround greier fra elkjøp... Har NAD T-742, en litt gammel projektor og selvbygde dynabel-høytalere fra eltek... Skal kjøpe mer etterhvert Derfor tror jeg at jeg likevel legger litt penger i kabler. Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Personlig så mener jeg at fjernkontrollen til Xbox har veldig lite funksjoner i forhold til PS2 sin fjernkontroll. Dessuten synes jeg at den reagerer litt tregt fra du trykker på knappen til noe skjer på skjermen. Men det er jo ikke bedre å få tak i, så man får bare nøye seg med det som er tilgjengelig... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Personlig så mener jeg at fjernkontrollen til Xbox har veldig lite funksjoner i forhold til PS2 sin fjernkontroll. Dessuten synes jeg at den reagerer litt tregt fra du trykker på knappen til noe skjer på skjermen. Men det er jo ikke bedre å få tak i, så man får bare nøye seg med det som er tilgjengelig... Nå har jeg alderede PS2 og orginal DVD-fjernkontroll. Men PS2 er ikke på det nye rommet mitt i kjelleren (ville heller kalt det for kjellerstue istedenfor rom) Må jo ha DVD-spiller og da har jeg føgende valg: 1) Bruke PC'en som DVD-spiller (dårlig) 2) Kjøpe en stand alone DVD-spiller (bra, men blir fort dyrt hvis jeg skal ha noe bra...) 3) Kjøpe en ektra PS2 og bruke den som DVD-spiller 4) Kjøpe XboX Selfølgelig har jeg tenkt til å gå for alternativ 4. Delvis fordi jeg får veldig mye for pengene Delvis fordi den har bedre DVD-spiller enn PS2 Og delvis fordi det er en stor fordel og ha de to konsollene jeg mener er best. Og når jeg først har projektor og surround-anlegg er det jo fett med xbox til å spille på. Både fordi det er bra og fordi det er med surround. Kommer nok til å spille minst like mye som jeg ser film. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Til megavolt: Hvis du har tenkt å koble x-box til en prosjektor for primært å bruke den som en dvdspiller ville jeg seriøst vurdert å kjøpe en stand-alone dvd spiller istedet. Når bildet skal forstørres i så stor grad som det gjøres på en prosjektor er det viktig å ha en god dvdspiller, ellers kan bildet fort bli grøtete. Kan anbefale H/K sine spillere, den jeg linket opp har også innebygget progressiv scan (linjedobler) som er et must for folk med prosjektorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå