Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vannvittig treg PC etter formatering!

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Når jeg formaterte Pcen for noen uker siden, gledet jeg meg til å få en helt rensket og rask PC igjen. Men slik gikk det ikke, rett etter jeg hadde formatert gikk alt som en drøm, oppstart på få sekunder og alt virket helt fint. Jeg instalerte drivere og alt som trengtes.

Neste dag ver PCen en annen, alt gikk tregt. MSN var værst, etter ca. 15min ble PCen stabil igjen etter å ha startet MSN. Alt gikk generlt tregt, så jeg tenkte at jeg skulle formatere igjen for å se om det hjalp.

Men ikke det heller, akuratt samme problemet. Bare at den nå er enda litt verre en det den var de første dagene. Når jeg trykker på en musikkfil, tar det omtrent 5-6 sekunder før den begynner og spille av. Når jeg åpner et vindu, ser jeg først rammen for å se ettervært få se innholdet.

Spillytelsen til PCen er dog som før.

Min maskinvare finner du i signaturen. PS: jeg kjøpte meg netopp ny harddisk(grunnen til at jeg formaterte) , en på 160gb og en på 500gb. Det var den på 160gb jeg formaterte og la inn XP på. Det var XP corporate jeg instalerte. Og en anne ting som er litt rart: Jeg får valge mellom å starte opp W home og Pro, i oppstarten. Jeg hadde home før, men jeg formaterte jo den harddisken. :hmm:

Så hva er feil? Jeg tror alle drivere er instalert, og jeg har testet harddiskene i HDtune og det ser ut som de er friske.

Er veldig takknemelig for svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg instarer alltid "hovedkort-drivere" først så, antivirus. Men ja, jeg må på internett for å få tak i Antiviruset, må aktiveres med en kode som ligger på deres nettside. Bruker Ashampoo Antivirus, aldri vært problemer med, bruker ikke CPU merkbart.

Etter det instalerer jeg skjermkortdrivere.

Det er en SATA Samsung 500gb. Den ble formatert før jeg formaterte den gammle, slik at jeg kunne legge et par gb over på den med favoritt musikken. Den andre er en 160gb Seagate som er IDE, men har aldri vært så treg som den er nå. Men som sakt virker den som det bare er selve XP som er tregt.

Lenke til kommentar

Se om den er treg i sikkerhet modus trykk f8 boot.

Start med nettverk surf bare trygge sider.

Lag en ny brukerkonto i sikkerhtmodus logg deg på den

se om den er like treg da.

Viss alt går rask her kan win være problemet.

Enhetbehandling alt er ok her?

En annet metode.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Test med bare en hdd.

Se litt på ctrl+alt+del(prosesser om det er noe som tar mye resusser)

Start->kjør->eventvwr.msc(se etter rød-gul ikon dobbelklikk for info om feil)

Kan jo kjøre noen tester.

http://www.ultimatebootcd.com/

Sett korrekt spenning og timings i bios--kjør memtest86+ 1.70 en stund.

Kan jo poste en hjt-logg.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ools/hijackthis

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Skal prøve alt;)

Men når jeg har laget en ny brukerkonto i Sikkermodus, skal jeg reboote å logge med inn på den i normal modus eller sikkermodus?

Alt ser ut til å være normalt i sikkermodus (administrator), går ikke tregt, men får ikke testen det skikkelig pga. en del programmer som ikke kan startes.

EDIT: Nå laget jeg en bruker i sikkermodus og logget meg inn på den i normal modus, og alt går like tregt som på den andre :realmad: Spessielt MSN klikker noe helt utrolig, det er såpass gale at jeg skriver dette på den berbare ved siden av meg. Så det er kanskje Windows som er F*cka hos meg eller? Skal prøve de der programmene du ga meg link til først nå.

PS: CPU jobber helt normalt ligger på omtrent 0-2%

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar

Skal gjøre det.!

Det er altså en mulighet for at jeg har fått spyware ned på Pcen? Selve nettlesen går jo ikke tregt, men for all del, jeg har ingen kunnskap på dette området.

Som sakt så skjedde dette dagen etter jeg hadde formatert og lakt inn antivirus. Hater når ting ikke fungerer :no:

Lenke til kommentar

Start -> Kjør -> msconfig

Her kan du velge og slå av kva programmer skal starte opp med pcen. veit ikkje om det hjelper myke men hjalp mor sin gamle windows 98 pc (SOM HO BRUKER FORTSATT :p) tok 10 min å starte den etter å ha slått den på. tar no 2 min :p Var mykje dritt som starta opp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...