Gå til innhold

spørsmål om kjøp av epp-minne

Anbefalte innlegg

Har planer om å bytte ut de 2GB Kingston ValueRAM 667MHz CL5 brikkene mine som jeg kjøpte i fjord for svimlende 2000kr...

Har ikke så god peiling på minne kan man si, så lurer litt.

Har sett litt på disse eller disse. Har et EVGA 680i hovedkort, så tenkte kansje jeg skulle dra nytte av disse "SLI-sertifiserte" brikkene som kan kjøre på 1200Mhz, i følge manualen(?).

Lønner det seg å kjøpe 2x2GB eller 4x1GB? Hvilke timings er bra saker? Har ikke tenkt å bruke mye mer enn tusenlappen.

Endret av viiite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg som ser feil eller?

Du skal altså ha 4GB RAM totalt? Det blir jo mye mer enn tusenlappen uansett hvilke av de to du velger? :) Koster jo litt over 800,- og litt over 1000,- for 2GB.

Hvis du skal ha 4 så er det vel billigst å kjøpe 4 x 1 tror jeg. Har lest og sett at 2 x 2 kanskje er den beste løsningen rent ytelsemessig, men vet ikke om den forskjellen er spesielt stor. Jeg har 4 x 1 og det funker utmerket.

Hvilke timings som er bra må du bare prøve deg frem med, eller skal du ikke klokke de kanskje? Jeg kjører 4-4-4-12 (10).

Hvis du skal bruke de med fabrikkinnstillinger så vet jeg ikke helt...men lavest mulig er jo best, sånn generelt.

Se på disse brikkene. De er en del billigere. Bra er de også!

De er også SLI-ready som du kan se her.

Lenke til kommentar

Nei har ikke tenkt å kjøpe 4GB, lurte bare på om 2x2GB var bedre enn 4x1GB. :) Skal i utgangspunktet ha 2GB.

Men ser at det finnes 2x1GB til ca 480kr på netshop fra OCZ som er SLI-sertifisrte :D

Er det bedre med 1066Mhz på CL5 eller 800Mhz på CL4? (Disse fra netshop er 800Mhz CL4, mens de over er 1066Mhz CL5 og koster ca det dobbelte)

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...