aleksanderro Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Kom over denne artikkelen på Dagbladet.no. Ble kvalm bare å tenkte på det, se for deg at du skal spise en sjokolade så tar du en bit av den så er det levende edderkopper, makk og spindelvev inni den. Jeg hadde kastet opp med en gang, og tenk for de som tar inn hele sjokoladen i munnen og tygger til. Så hvilken rettigheter har man/hva ville du gjort? La oss si at det var jeg som tok en bit av den sjokoladen, har jeg da rettigheter til å kreve erstatning av Nestlé? Det er jo tros alt noe man ikke glemmer med det første, jeg tror jeg hadde hatt mareritt lenge etter det. Jeg ville ihvertfall krevd en erstatning av en eller annen form av Nestlé, ikke bare pengene tilbake for julekalenderen. Hva ville du gjort? - Prøv å hold oss litt seriøs, og ikke bare kom med teite kommentarer som "Bra med forandring i hverdagen" eller noe sånt. Endret 14. desember 2007 av aleksanderro Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Kom over denne artikkelen på Dagbladet.no. Ble kvalm bare å tenkte på det, se for deg at du skal spise en sjokolade så tar du en bit av den så er det levende edderkopper, makk og spindelvev inni den. Jeg hadde kastet opp med en gang, og tenk for de som tar inn hele sjokoladen i munnen og tygger til. Så hvilken rettigheter har man/hva ville du gjort? La oss si at det var jeg som tok en bit av den sjokoladen, har jeg da rettigheter til å kreve erstatning av Nestlé? Det er jo tros alt noe man ikke glemmer med det første, jeg tror jeg hadde hatt mareritt lenge etter det. Jeg ville ihvertfall krevd en erstatning av en eller annen form av Nestlé, ikke bare pengene tilbake for julekalenderen. Hva ville du gjort? - Prøv å hold oss litt seriøs, og ikke bare kom med teite kommentarer som "Bra med forandring i hverdagen" eller noe sånt. Det er btw tanta mi Vet ikke helt hva man har rett til. Har ikke vært borti noen lover ang. matvarer og lignende. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Altså... Hadde dette skjedd i USA hadde tanten til Don Kristo vært veldig rik as we speak. Men her i Norge...? Aner ikke! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg hadde saksøkt dem med alt jeg hadde Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Altså... Hadde dette skjedd i USA hadde tanten til Don Kristo vært veldig rik as we speak. Men her i Norge...? Aner ikke! Det skal være snickers og twist! I USA hadde de nok betalt en halv mill. for at det ikke skulle kommet ut til presse, men Norge er så firkantet at her får man kanskje tilsendt 5 gratiskalendre som kompensasjon:P Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Erstatning forutsetter som soleklar hovedregel at man har lidt et økonomisk tap. Hvor fælt det enn måtte være å finne edderkopper og mark i sjokoladen, har man vel ikke hatt noen utgifter eller tap av annet slag som det kunne vært aktuelt å kreve erstattet. I denne saken kan man nok kreve ny sjokolade... Produsenter er ikke særlig glad i at slike saker som dette havner i avisene. Er man kreativ, kan man inngå en avtale med produsenten om ikke å gå til mediene mot en pen sum. Det kan saktens kalles utpresning, men er slettes ikke urimelig i dette tilfellet, spør du meg. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hvorfor kreve erstatning på varer som det alltid er en risiko ved? Greit nok, larver og edderkopper hører ikke hjemme i sjokoladeprodukter, men det er jo alltid en risiko for at det er noe galt. Nestle har 100 000 slike kalendere ute i Norge, og det har så vidt jeg vet ikke blitt rapportert om mer enn 9 tilfeller. Nestle har også gått ut med beskjed om at alle som får slike problemer med produktet må gi beskjed og sende inn sjokoladen med "det lille ekstra". Bare synd at dette ikke var Kinderegg-kalenderen. Da ville man i det minste fått en skikkelig overraskelse... Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hadde krevd 2 års forbruk av Lion og Butterfinger Sjokolade fra Nestle Samt at nye typer godteri skal bli sendt til meg for test Lenke til kommentar
likferd Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 I slike saker hender det seg man får erstating i form av "20 kilo ny skjokolade" osv, men dette er jo et forsøk på å redde ansikt fra produsenten og ikke noe du har krav på. Lenke til kommentar
reor Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Antar at erstatningen begrenser seg til nypris for samme vare uansett hvor ekkelt det er. Hvem har ikke bitt av et eple og oppdaget andre som koser seg med samme eple samtidig. Man blir vell ikke hysterisk av den grunn , eller hva? At en eller annen stjerneadvokat med ledig tid kunne gjort et nummer av en slik sak i USA forbauser ikke meg. Siste historien derfra jeg har hørt var om den fine damen som gikk til rettsak mot en mikrobølgeovnfabrikant på grunn av at det ikke var advarsel om å tørke puddelen i en slik ovn. Etter min oppfatning skulle dama blitt tvunget til å gå med plakat for resten av livet. Makan til dyreplageri! Endret 16. desember 2007 av reor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå