Gå til innhold

Mini Guide SlideShow-Linux

DataFMT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laget en liten mini-guide for hvordan man lager et automatisk lysbildesystem. Er vel ikke relevandt for den vanlige brukere, men kanskje dere jobber en plass som har behov for et slikt system? Jeg satte opp systemet på grunn av behov vi hadde i bedriften der jeg jobber. Nå sist har jeg laget en Windows-klient for å sende slideshow til slideshow-systemet og starte det. Du kan også utføre andre oppgaver via denne klienten som å oppdatere systemet eller for eksempel restarte det.

Hvis dere er interessert kan dere jo sjekke ut linken på http://tviberg.info/nettside/slideshow_linux.php

Jeg har også planer om å åpne kildekoden for klienten, men dette skjer når det skjer :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://amath.colorado.edu/documentation/La...rosper_Demo.pdf Fasinerende, men er litt usikker på hvordan man skal få det til å kjøre automatisk.

Hvis du kan starte pdf slideshow ved hjelp av Bourne-shell, er det mulig å få det til relativt enkelt. Hvis ikke kan det være verre å få det til med programmet. Måten det fungerer på er at det først sender filene over sftp som er en del av ssh, og deretter starter det ved å kjøre kommandoer gjennom et ssh-shell.

En annen begrensning i SendSlide 0.60 er at det bare støtter OS som benytter sudo su. Alle OS basert på Ubuntu vil derfor være kompatible. Andre som slackware, fedora og suse vil ikke fungere med denne klienten per dags dato.

Lenke til kommentar

Hvis noen av dere har testet SendSlide 0.60, vil dere ha fått problemer med at den ikke ville starte lysbildene. Dette er fikset i den gjeldende versjonen 0.61. Versjon 0.70 vil inneholde mulighet for å ta sikkerhetskopi av systemet og gjennopprette det igjen. Denne versjonen vil være ute i løpet av noen få dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...