Gå til innhold

Bærbar PC - hva anbefales for meg?

hNy

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte å kjøpe meg en bærbar pc nå før jul.

Jeg skal bruke pcen for det meste til skolearbeid, filmer, spill og jobb.

Programmer jeg kommer til å bruke (samtidig):

- photoshop

- dreamweaver

- illustrator

+ evt vanlige programmer som word, winamp/mediaplayer etc...

pcen skal være i stand til å kjøre helst alt dette enkelt samtidig. I tillegg så spiller jeg counter-strike, bryr meg ikke så veldig mye om det er god grafikk eller ikke ettersom spillet i seg selv ikke har så bra grafikk. Fornøyd så lenge jeg får kjørt 100FPS og helst over 100 Hz. Derfor ønsker jeg at det kun skal være en vanlig skjerm og ikke widescreen.

Pris: Helst ikke over 8000,-

Ny og bra pc med vista instalert, gjerne intel core duo + 2gb ram.

på forhånd, takk for hjelpen!

p.s: om noen har en helt ny, ca ubrukt pc som har en verdi over 8k og vil selge for 8k så legg gjerne til det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell Vostro er et godt valg for deg. Det er ikke mange maskiner som leveres med noe høyere oppløsning enn WXGA, noe som er stusslig når du skal drive mye med tegneprogrammer. Ring Dell og forhandle deg fram til en bra løsning på denne maskina, 1680*1050 er ytpperlig på en 15-tommer. Det er verdt de ekstra kronene med den bruken du har.

Lenke til kommentar

Jeg vet at LCD tv'er har 100HZ, men har noen pc skjermer det?

Anyway, du får ikke annet enn 60HZ med Dell, har ikke sett annonsert 100hz av noen bærbar produsenter enda.

EDIT: Du trenger ikke 100hz for å få 100FPS i CS, men du må skru av vertikal syncr i nvidia kontrollpanel. Blir tearing i bilde me det, men det må du leve med om du skal ha 100FPS.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...