Josteinsmira Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Skal lage et vektorbassert bilde, jeg kommer til å bruke Adobe Illustrator. Det jeg lurer på er hvordan jeg faktisk skal lagre som vektorfil Håper ikke for mange ler av meg nå Endret 14. desember 2007 av Josteinsmira Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 "CTRL - S", evt "File - Save" om du vil. Jeg blir mer imponert hvis du klarer å ikke lagre dokumentet ditt som vektorfil. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Skal lage et vektorbassert bilde.. Per definisjon en selvmotsigelse. Du kan ha et punktgrafikkbilde eller en vektortegning. Regner med du skanskje spør om hvordan du skal lagre med tanke på hvordan du ønsker å benytte resultatet?! (m.a.o. fil-format/eksport fra Illustrator). At du ikke skulle finne menyvalget eller tastatur-snarveien for å lagre, håper jeg er et ikke-emne.. Lenke til kommentar
Josteinsmira Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Hehe, lurer på hvilket filformat jeg skal lagre som selvfølgelig. Kom kanskje litt dårlig frem Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Bruk .ai, .eps eller .pdf. Kommer helt ann på bruksområdet som nevnt. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 PDF er svært anvendelig og brukes som regel når enn leverer til trykk og lignende. EPS har jeg selv aldri brukt utenom når jeg skal lage en såkalt trygg pdf (alleting med ingen ghost ol) der jeg exporterer eps i illustrator og så gjør om til pdf i adobe distiller. Men som sagt pdf er go. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 PDF er svært anvendelig og brukes som regel når enn leverer til trykk og lignende. EPS har jeg selv aldri brukt utenom når jeg skal lage en såkalt trygg pdf (alleting med ingen ghost ol) der jeg exporterer eps i illustrator og så gjør om til pdf i adobe distiller. Men som sagt pdf er go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå