Delvis Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Om det er en film du absolutt skulle funnet ut hva er, en film som gikk på NRK for ca et par tiår siden(som ingen, selv ikke NRK selv ser ut til å kunne svare på) ...går det an å kontakte Pål Bang Hansen og spørre? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Jaaa.. var det noe spesielt merkelig ved det? Bang Hansen var jo Nrk's film-spesialist i en mannsalder. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg tipper du får mer og raskere svar ved å faktisk poste informasjonen du har om filmen her... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg tipper du får mer og raskere svar ved å faktisk poste informasjonen du har om filmen her... Har prøvd da(opptil flere ganger), både her og en rekke steder, men.. (se linken i min sign). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Du kan sikkert sende en e-post til én eller flere relevante sakkyndige her: http://www.hf.ntnu.no/hf/ikm/Ansatte/ Jeg sikter til de under "Seksjon for film og bildemedier". Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Du kan sikkert sende en e-post til én eller flere relevante sakkyndige her: http://www.hf.ntnu.no/hf/ikm/Ansatte/ Jeg sikter til de under "Seksjon for film og bildemedier". Mange takk, prøver alt vet du. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ingen årsak. Du bør kanskje lese litt om hver enkelt. Professorene i filmvitenskap (Iversen og Sørenssen) + et par av lektorene (Bakke og Raundalen) og førsteamanuensisene (Kulset og Gjelsvik) er i alle fall meget dyktige og kunnskapsrike folk. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Om det er en film du absolutt skulle funnet ut hva er, en film som gikk på NRK for ca et par tiår siden(som ingen, selv ikke NRK selv ser ut til å kunne svare på) ...går det an å kontakte Pål Bang Hansen og spørre? Fattern har prøvd. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Ingen årsak. Du bør kanskje lese litt om hver enkelt. Professorene i filmvitenskap (Iversen og Sørenssen) + et par av lektorene (Bakke og Raundalen) og førsteamanuensisene (Kulset og Gjelsvik) er i alle fall meget dyktige og kunnskapsrike folk. Takk igjen, må tenke litt på dette tror jeg. Etter nærmere ettertanke vet jeg ikke om jeg tør Dette er jo høyerestående personer, så jeg vet ikke om det passer å sende spørsmål om en film av denne typen. Må jo gjøre en skikkelig hendvendelse, og da passer det seg vel litt dårlig. Men får se, tar kanskje sjansen på å kontakte en.. P.S Har forresten redigert litt infoen om filmen, ettersom enkelte momenter er blitt avklart(linken i siganturen nederst) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Folk ringer jo til Arne Scheie til alle døgnets tider for å løse fotballtvister om obskure 3. divisjonslag i 1976 i engelsk fotball , så hvorfor ikke ringe en professor? Lenke til kommentar
modin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Takk igjen, må tenke litt på dette tror jeg. Etter nærmere ettertanke vet jeg ikke om jeg tør Dette er jo høyerestående personer, så jeg vet ikke om det passer å sende spørsmål om en film av denne typen. Må jo gjøre en skikkelig hendvendelse, og da passer det seg vel litt dårlig. Slapp av profesorer i Norge, er koselige mennesker som gjerne slår av en prat om film eller kultur med studenter og andre intereserte, kanskje særlig de som har media, film, kunst eller andre fagkretser. Selv har jeg mailet, og diskutert film, litteratur, Marilyn Monroe, Elton John etc. med min professor, og tror både han og jeg synes det var hyggelig. Hvis filmene er latinamerikansk, så kan det også tenkes at førsteamanuensis Alvaro Ramirez ved uni. Bergen har kjennskap til denne. Han er en trivelig liten Columbianer, med bakgrunn som filmskaper i Columbia, og brenner for Sør-Amerikansk film. Endret 17. desember 2007 av modin Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 ja ja, kontaktet to av dem, men ingen gav lyd fra seg..hehe Er det forresten noen som har sett filmen: Un Señor muy viejo con unas alas enormes (aka A Very Old Man with Enormous Wings) ? Noen mener det kan være den, men ingen kan bekrefte mine spesifikke beskrivelser. Etter det lille jeg finner om den, virker det tvilsomt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvem kontaktet du, om jeg tør spørre? Husk at det har vært eksamensperiode og ferie i det siste. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hvem kontaktet du, om jeg tør spørre? Husk at det har vært eksamensperiode og ferie i det siste. Ja vet ikke om jeg skal si hvem, men den ene litt før jul, og den andre rett etter. Jo, kan selvsagt fremdeles dukke opp noe, men tipper de hadde svart relativt kvikt om de visste noe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Ja, hadde du spurt Arne Scheie om hvem som scora det 2. målet i kvartfinalen i den engelske ligaen i 1977 hadde du fått svar på et øyeblikk. Kanskje du hadde fått vite hva personen spiste til frokost den dagen også. Endret 10. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ja, hadde du spurt Arne Scheie om hvem som scora det 2. målet i kvartfinalen i den engelske ligaen i 1977 hadde du fått svar på et øyeblikk. Kanskje du hadde fått vite hva personen spiste til frokost den dagen også. Ja fins det en sånn "filmguru" som er like allvitende innen film som Scheie i fotball? Hadde hatt mer tro på en sånn, enn disse professorene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Tror nok Pål er ganske "Arne Scheie" når det gjelder film, ja. Han har jobbet med det hele livet sitt på TV. En gang sa han "Det viktige er ikke hvilken sjanger film man ser, men at man SER på film". Endret 10. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg vet ikke om Pål Bang Hansen er ansatt i NRK lenger, men om han er det så kan du kanskje kontakte ham på mail. NRKs ansatte kan kontaktes på [email protected]. Eventuellt http://www.1881.no/Katalog/Pål+Bang-Hansen...hansen&qt=8 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Pål Bang-Hansen er pensjonist. Han jobber imidlertid som filmanmelder i tidskriftet Lyd & bilde. Finner ikke e-postadresse direkte til han, men T. Aavatsmark, som også anmelder filmer i bladet, kan sikkert være behjelpelig med å skaffe deg den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå