Gå til innhold

Kan man spørre P. B. Hansen om film?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om det er en film du absolutt skulle funnet ut hva er, en film som gikk på NRK for ca et par tiår siden(som ingen, selv ikke NRK selv ser ut til å kunne svare på) ...går det an å kontakte Pål Bang Hansen og spørre?

Fattern har prøvd. :)

Lenke til kommentar
Ingen årsak. Du bør kanskje lese litt om hver enkelt. Professorene i filmvitenskap (Iversen og Sørenssen) + et par av lektorene (Bakke og Raundalen) og førsteamanuensisene (Kulset og Gjelsvik) er i alle fall meget dyktige og kunnskapsrike folk.

Takk igjen, må tenke litt på dette tror jeg. Etter nærmere ettertanke vet jeg ikke om jeg tør :blush:

Dette er jo høyerestående personer, så jeg vet ikke om det passer å sende spørsmål om en film av denne typen. Må jo gjøre en skikkelig hendvendelse, og da passer det seg vel litt dårlig.

Men får se, tar kanskje sjansen på å kontakte en..

P.S Har forresten redigert litt infoen om filmen, ettersom enkelte momenter er blitt avklart(linken i siganturen nederst)

Lenke til kommentar
Takk igjen, må tenke litt på dette tror jeg. Etter nærmere ettertanke vet jeg ikke om jeg tør :blush:

Dette er jo høyerestående personer, så jeg vet ikke om det passer å sende spørsmål om en film av denne typen. Må jo gjøre en skikkelig hendvendelse, og da passer det seg vel litt dårlig.

Slapp av profesorer i Norge, er koselige mennesker som gjerne slår av en prat om film eller kultur med studenter og andre intereserte, kanskje særlig de som har media, film, kunst eller andre fagkretser. Selv har jeg mailet, og diskutert film, litteratur, Marilyn Monroe, Elton John etc. med min professor, og tror både han og jeg synes det var hyggelig.

Hvis filmene er latinamerikansk, så kan det også tenkes at førsteamanuensis Alvaro Ramirez ved uni. Bergen har kjennskap til denne. Han er en trivelig liten Columbianer, med bakgrunn som filmskaper i Columbia, og brenner for Sør-Amerikansk film.

Endret av modin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvem kontaktet du, om jeg tør spørre? Husk at det har vært eksamensperiode og ferie i det siste.

Ja vet ikke om jeg skal si hvem, men den ene litt før jul, og den andre rett etter. Jo, kan selvsagt fremdeles dukke opp noe, men tipper de hadde svart relativt kvikt om de visste noe.

Lenke til kommentar

Ja, hadde du spurt Arne Scheie om hvem som scora det 2. målet i kvartfinalen i den engelske ligaen i 1977 hadde du fått svar på et øyeblikk. Kanskje du hadde fått vite hva personen spiste til frokost den dagen også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ja, hadde du spurt Arne Scheie om hvem som scora det 2. målet i kvartfinalen i den engelske ligaen i 1977 hadde du fått svar på et øyeblikk. Kanskje du hadde fått vite hva personen spiste til frokost den dagen også.

Ja fins det en sånn "filmguru" som er like allvitende innen film som Scheie i fotball? Hadde hatt mer tro på en sånn, enn disse professorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...