Theo343 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg lurte på å ta med et 8800GT hjem i dag, men jeg finner det jo ikke. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Synes nå Simen1 er den eneste som forsøker å gi edruelige og objektivt syn på saken mens andre har en tendens til å favorisere, generalisere og harselere. Med et så begrenset antall spill som er testet vil man uansett være med på generalisere og favorisere CF eller SLI. Simen1 refererer mye til en test med 5 spill, 1 demo og 3dmark der CF gjør det bedre enn SLI, mens denne testen viser 6 spill fordelt på 28 tester der CF ligger totalt ca 15% bak SLI. Den testen gir ikke noe mindre objektivt syn enn den Simen1 viser til, den viser bare et annet resultat. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det ble 8800 ULTRA på meg, fikk det i dag Det kom seg på 4500kr. Burde selvfølgelig ha kjøpt det med en gang det kom i salg for mange måneder siden. Fått mer glede for pengene da. Sikkert totalt bortkastede penger til sommeren men jeg er i alle fall garantert god ytelse i alle spill jeg spiller per i dag. Jeg setter spillbarhet over grafikk så jeg kaster meg ikke nødvendigvis på de nye titler som måtte komme med fancy grafikk og heller så som så når det kommer til spillbarhet, slik det gjerne er i dag. Ventet egentlig på at passive kort skulle komme inn på lager, men kom frem til at jeg ville ha en løsning som sender den varme luften ut av kabinettet. Kom frem til at: Nåværende G92 har forkrøplet minne og støyer alt for mye. GT er som en støvsuger og GTS støyer under last. Så vidt jeg vet holder 8800 ULTRA jevnt turtall på viften i tillegg til at det makter å kjøre AA og AF. Rimeligste 8800 GTS 512 koster ca 2300kr men de som er på lager er ca 2700kr, synes det blir for dyrt for et kort med begrensninger på minnebåndbredden og som i tillegg støyer. Man kan jo klokke de til 750+ MHz GPU og 2200MHz minne men de er fremdeles forkrøplet når det kommer til ROP og 256 bit minne. ATI har for min del for dårlig ytelse i OpenGL. Selv om de færreste bruker OpenGL i dag er det et punkt som teller for meg. Spesielt med tanke på at det kommer to nye Quake Arena spill. Jeg tror at 3850 og 3870 er et bedre valg for de i budsjettklassen akkurat nå. 8800 GTS 512 er for dyrt priset til å ha de begrensinger den har, 8800GT er rimelig men den er stort sett ikke å få tak i noe sted i tillegg til at den støyer. For min egen del har jeg kommet frem til at det enkleste og beste i lengden er å kjøpe nVIDIA ULTRA hver eneste gang det kommer en ny generasjon og så være fornøyd med det i 1-2år og selge det før det går helt i null verdi. Toppmodeller holder seg mye bedre i pris og de holder seg i toppsjiktet ytelsesmessig mye lengre. Feks 8800 GTS 640 er det ingen bevisste forbukere som vil ha nå, verken på bruktsalg eller nykjøp. De er helt utklasset. Dessverre lykkes nettbutikker å lure disse kortene på kunder som tror 640 er bedre enn 512. I motsetning er ULTRA fremdeles meget ettertraktet og blir utsolgt samme dag som de kommer inn på lager. Dette er mitt første ULTRA kort noen sinne så det spørs hva jeg mener et år frem i tid, men jeg har hatt kassevis med 3Dkort siden 1996 (3Dfx Voodoo Graphics) men jeg har stort sett hatt mellomklassekort og det har vært dyrt i lengden. Med mellomklassekort får du aldri være på topp, dagen du må ha nytt kort pga for lav ytelse i nye spill kommer tidligere og da er mellomklassekortet lite verd. IMO er det enten bunnkort eller toppkort som er tingen, mellomklasse er tap hele veien. Ikke sikkert man blir fornøyd på innkjøpsdagen engang. Ønsker dere en riktig god jul og at dere får noen fine hard(war)e pakker under treet. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 To 3870 (og forsåvidt to 2900) i cf smikker ultraen av banen til en rimeligere pris. Se tester på nett og resultatbrowseren til futuremark... Gleder meg til 3870 X2 kommer Har hørt rykter om at den kommer til å bli forbanna dyr Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 To 3870 (og forsåvidt to 2900) i cf smikker ultraen av banen til en rimeligere pris. Se tester på nett og resultatbrowseren til futuremark... Gleder meg til 3870 X2 kommer Har hørt rykter om at den kommer til å bli forbanna dyr Så veldig forbanna dyr kan den ikke bli når et HD3870 512MB kort koster 1500,- Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Noen som vet når i januar det kommer? Skal kjøpe 3870 nå men det haster. Står ingen ting om den i lanseringsguiden heller. Endret 6. januar 2008 av Fruktkake Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 jeg har dette og kan bekrefte at kortet vil ha en temp på ca 52-54grader idle. Men spiller man så vil temp stige opp mot 100grader. Da kan det lønne seg å ha en 120mm vifte liggende nederst i kabinettet som blåser litt på kortet...da vil temp ligge rundt 65-75 under spilling. Kan også bekrefte at dette vil mestsannsynligvis ikke være mulig å kjøre i crossfire pga den enorme varmesprederen. Dette kan kanskje være mulig for dem som har et hovedkort med mange PCIx16 slotter. Helst 6stk...jeg har 4 så jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå