Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hacking & Tracking - IP

Anbefalte innlegg

Jeg blei hacka ned på knærne i går natt (Takk "NEO", im gonna get you! :evil: )Slo av ADSL modemet så snart jeg merka noen andre hadde kontroll over maskina, men da var registeret mosa allerede - (Heldigvis bare Win 2000 serveren som fikk juling)

Jeg hadde både Zonealarm og Norton internet security, men begge rota til nettverket og internett aplikasjoner så det blei vrient, så de var uninstallert og disabled... :-?

Kjører nå win XP på serveren pga en grei intergrert firewall og mere/bedre kontroll over nettverket, MEN det jeg vil ha nå er en IP tracker som sier fra "hvem" som prøver seg under neste angrep, fins no sånnt som ikke er intergrert i f.eks Norton internet security?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton/zonealarm er ikke no problem i lan med XP.

Du legger til dine maskiner (Normalt 192.168.x.x eller 169.254.x.x addresser) i trusted zone.

Da funker nettverket helt greit, mens du holder de fleste uønskede ute. Bør ikke regne med å holde de som VIRKELIG vil inn ute dog :lol:

Lenke til kommentar

Kan nesten garantere deg at en som klarer å få kontroll over pc'en din ikke er dum nok til å la deg se IPen hans. Så tviler på at du klarer å ta "hevn". Anbefaler deg og oppdatere windows, sikkerhetsoppdateringer o.l. og også å laste ned Spybot slik at du kan få fjerna spionprogrammer o.l.

Lenke til kommentar

jeg bruker Norton Firewall 2003, der kan du se ip + hvilket land/landsdel ved å tracke ip'en til hackeren.

OBS:Hvis du legger inn Norton Firewall så skal du vite det at det er en ganske paranoid firewall, den tar alt og alle for å være hackere.

Men så er det veldig vanskelig å hacke seg igjennom den også da

Lenke til kommentar
Kan nesten garantere deg at en som klarer å få kontroll over pc'en din ikke er dum nok til å la deg se IPen hans. Så tviler på at du klarer å ta "hevn". Anbefaler deg og oppdatere windows, sikkerhetsoppdateringer o.l. og også å laste ned Spybot slik at du kan få fjerna spionprogrammer o.l.

Vel, hackeren MÅ vise ip adressen sin på ett eller annet hvis ellers får han ikke noe tilbake av maskinen han hacker. Har du router kan du jo sjekke access loggen :).

Lenke til kommentar

Vel, hackeren MÅ vise ip adressen sin på ett eller annet hvis ellers får han ikke noe tilbake av maskinen han hacker. Har du router kan du jo sjekke access loggen :).

Og hvis hackeren kunne jobben sin vil du da finne hans virkelige IP?

neppe

Lenke til kommentar

Shields up, her skal det testes... https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

INGENTING kom ijennom bortsett fra IP'n min og jeg er 100% stealth og det bare med Win XP riktig tuna,

Attempting connection to your computer. . .

Shields UP! is now attempting to contact the Hidden Internet Server within your PC. It is likely that no one has told you that your own personal computer may now be functioning as an Internet Server with neither your knowledge nor your permission. And that it may be serving up all or many of your personal files for reading, writing, modification and even deletion by anyone, anywhere, on the Internet!

Your Internet port 139 does not appear to exist!

One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.

All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

Lenke til kommentar

Sygate: Trying to gather information from your web browser...

Operating System = Windows 2000

Browser = Microsoft Internet Explorer 6.0

Trying to find out your computer name...

Unable to determine your computer name!

Trying to find out what services you are running...

Unable to detect any running services!

Vil ikke si det fant ut sensasjonellt mye, men man kan vel komme inn på grunnlag av det også ved bruk av kjente sikkerhets hull i OS/IE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...