anderssl Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei! Takk for deres anbefalinger, akkurat slikt det finnes for lite av. Jeg har tenkt å satse på "studenten"-alternativet med noen små endringer. Det er viktig for meg å få en skikkelig støysvak maskin, kan godt tenke meg å slenge inn, la oss si 500 spenn ekstra for å få ned støy. Hva bør jeg kjøpe? Noen gode forslag? I tillegg vurderer jeg om jeg skal ta cd-brenner og dvd-spiller fra "cd-brenneren", og slenge inn noen kroner på et ålreit lydkort til musikk, filmer ol. Noen forslag til et ålreit, rimelig lydkort? Takknemlig for gode råd fra den som vet. [ Denne Melding var redigert av: anderssl på 2002-01-07 00:13 ] Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-07 00:13, anderssl skrev:Takk for deres anbefalinger, akkurat slikt det finnes for lite av. Jeg har tenkt å satse på "studenten"-alternativet med noen små endringer. Det er viktig for meg å få en skikkelig støysvak maskin, kan godt tenke meg å slenge inn, la oss si 500 spenn ekstra for å få ned støy. Hva bør jeg kjøpe? Noen gode forslag? Gå fra 12V til 7V på alle viftene som bråker. Dersom du har en "dårlig" cpu kjøler, skaff den en Taisol som er billig (rundt 230 kr), bra, og ganske stillegående. Dersom viften i powersupplyen bråker kan du kjøpe en stille papst vifte, som koster rundt 150 kroner. For ca 100 kroner kan du kjøpe lyddempingsmatter på Biltema og lydisolere kabinettet. Jeg har gjort det selv, og støyen har blitt redusert merkbart. Quote: I tillegg vurderer jeg om jeg skal ta cd-brenner og dvd-spiller fra "cd-brenneren", og slenge inn noen kroner på et ålreit lydkort til musikk, filmer ol. Noen forslag til et ålreit, rimelig lydkort?Takknemlig for gode råd fra den som vet. Du får kjøpt en Soundblaster Live! Player 5.1 til rundt 350 kroner, som er ok lydkort. Eventuelt kan du kjøpe en Hercules Fortissimo II for rundt 500 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå