Gå til innhold

Trenger hjelp med video på kamera!

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg skal snart kjøpe meg ett nytt kamera som er kompakt, fant ingen tråd for stillbildekameraer så legger den her...

men jeg tror jeg skal velge casio z1200. En ting som er veldig viktig i denne hendelsen er at den tar topp videokvalitet i filmene sine, (kanskje ikke så dummt og legge ut tråden her allikavel..)

MEN på casio sine sider så står det ikke at den har "Youtube capturing function" noe som er slik at velger du denne funksjonen på kameraet så får du topp/bra kvalitet når filmen/filmene dine vises på youtube. Så nå håper jeg selvfølgelig at den har det selv om det ikke står at den har det!

Men er det noe annet kamera og anbefale dersom jeg er mere en som "filmer" og liker og lage og redigere filmer med kompakte kameraer, men også ta bilder når anledningen er spesiell?

Har sett en mengde filmer på youtube nå, for og se hvilket kamera jeg kunne ha kjøpt for og få optimalt kvalitet på youtube/video steam sider o.s.v...

BTW: også fint med høy megapixler...

Casio Z1200 (mitt førstevalg, avhengig om noen finner noe bedre)

casio_z1200_1.jpg

Video:

Offisiell side: http://exilim.casio.com/browse_cameras/exilim_zoom/EX-Z1200/

Casio S880

casioexilims880-lg.jpg

Video:

Casio Z 1050 (kan også være aktuell, denne har Youtube capturing function.

070205-ExilimEX-Z1050.jpg

Video:

(finnes bedre bare filmer med bedre kvalitet bare søk...)

Casio V8 (denne kan også være MEGET aktuell)

casio-exilim-v8.jpg

Video(er):

CIMG0205.mov

Står også åpen for alle anbefalinger av kameraer... Er bare det at jeg syns Casio har etablert seg bra...

Sony Cyber-Shot W80

sony_cyber_shot_w80b__sort_-976176203_0.jpg

Video(er):

, http://youtube.com/watch?v=Tb3GfaMIajo

Canon IXUS 950 IS

canon_digital_ixus_950_1.jpg

Video:

HP 937 (827 er også meget bra)

hp_photosmart_r937_i00.jpg

hp_photosmart_m827_camera.jpg

Video: http://youtube.com/watch?v=40kzEnz66zw,

Håper noen kan hjelpe meg...

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hallo, jeg skal snart kjøpe meg ett nytt kamera som er kompakt, fant ingen tråd for stillbildekameraer så legger den her...

Det er en tråd for digitale kompaktkamera her. Generellt for disse kameraene, er at de trenger veldig godt med lys om du skal ta opp film. Hvis film er vigtig, vil jeg heller anbefale å kjøpe et videokamera. :)

ja jeg vet, jeg feilpostet, men den blir sikkert flytta, viss ikke så mods vennligts flytt.

men skal ikke ha svært videokamera ser du :) blir vanskelig og montere når jeg skal kjøre motorsykkel o.s.v...

Lenke til kommentar

Det er en tråd for digitale kompaktkamera her. Generellt for disse kameraene, er at de trenger veldig godt med lys om du skal ta opp film. Hvis film er vigtig, vil jeg heller anbefale å kjøpe et videokamera. :)

ja jeg vet, jeg feilpostet, men den blir sikkert flytta, viss ikke så mods vennligts flytt.

men skal ikke ha svært videokamera ser du :) blir vanskelig og montere når jeg skal kjøre motorsykkel o.s.v...

Lite videokamera + gorillapod SLR/SLR Zoom må vel funke bra?

Lenke til kommentar

Lite videokamera + gorillapod SLR/SLR Zoom må vel funke bra?

bare jeg skal ha kompaktkamera med god videokvalitet. derfor jeg sier at denne tråden er feilpostet og noen mods må ta seg tid til og flytte den ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...