Gå til innhold

Pcen vil ikke alltid starte opp på Asus P5k-SE

sannheten_666

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg har et lite problem.

Nå og da hender det at pcen under oppstarten kun blir stående med blank skjerm og alle vifter på full guffe. den starter seg selv på nytt, men gir fremdeles ikke noe bilde. Det ender med at jeg må slå av den av, deretter slå av strømmen på PSU. når jeg da starter på nytt står det "overclocking failed, press F1 to enter setup". problemet er at den er ikke overklokka, og jeg har sjekka innstillingene hver gang det har skjedd. Jeg kutta også ut å skrive inn standardverdiene manuelt, og bare lot alt stå på auto, men det er altså ikke ingen forskjell i oppførselen.

Jeg flasha BIOS da jeg så at en av de tidligere BIOS-versjonene fiksa oppstartsproblemer, men fremdeles er det ingen forskjell. Pcen er 100% stabil til vanlig. komponenter som har betydning er Asus P5K-SE HK og 4x1GB Kingston HyperX ram (kjører på 800Mhz, spesifisert for 1066. har spesielt behov for at pcen er stabil under arbeid i veldig lang tid). strømforsyninga er en 580W tagan. Resten er en Q6600, 8800GT, 3 disker og en CD-rom :)

noen som har noen ide om hva det kan være? kan PSU slite med å gi nok strøm under oppstart eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wow! jeg er ikke den eneste nei... vel, det er uaktuelt å fortsette slik i 2 år eller hvor lenge jeg kommer til å ha dette HK`et. hvis dette er et problem som ikke lar seg fikse, så burde det være mulig å returnere det, eller hva?

takk for svar forresten! da ble je gnoen hakk klokere. slike problemer som ikke har noen åpenbar årsak kan det være lurt å venne seg til å søke på tror jeg...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...