Gå til innhold

Lydproblemer mellom LCD TV og dekoder Canal Digital

Anbefalte innlegg

Har satt opp en PVR dekoder fra Canal Digital mellom inntak og min lcd-tv LG 37, men har problemer med lyden.

Jeg kan justere lyd både på dekoder og på tv-en. Styrke på lyden som justeres via dekoder er avhengig av lydnivå (styrke) satt på tv-en, dvs at hvis lyden på tv-en er satt lavt, så blir maks lydstyrke via dekoder lav, og vise versa. Skal lyd justering via dekoder være avhengig av lyd nivå satt på tv-en?

Et annet problem er at hvis lyden på tv-en settes mellom medium og maks nivå, så gir tv-en fra seg en summende bakgrunnslyd. Hva kan dette skyldes?

Mvh,

Terje J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt opp en PVR dekoder fra Canal Digital mellom inntak og min lcd-tv LG 37, men har problemer med lyden.

Jeg kan justere lyd både på dekoder og på tv-en. Styrke på lyden som justeres via dekoder er avhengig av lydnivå (styrke) satt på tv-en, dvs at hvis lyden på tv-en er satt lavt, så blir maks lydstyrke via dekoder lav, og vise versa. Skal lyd justering via dekoder være avhengig av lyd nivå satt på tv-en?

Et annet problem er at hvis lyden på tv-en settes mellom medium og maks nivå, så gir tv-en fra seg en summende bakgrunnslyd. Hva kan dette skyldes?

Mvh,

Terje J

Har ikke noe godt svar, men kan tenke meg at dersom du hadde full lyd fra dekoder når du kjører mellom medium og maks på tv'en ville volumet blitt vanvittig høyt! Jeg tror den bakgrunnslyden er ganske normal på det nivået, fordi du normalt sett ikke skal høre den hvis lyden fra dekoderen er normal. Dersom lyden fra dekoderen i utgangspunktet er satt til lav, vil også lyden på tv'en bli lavere enn normalt, og den bakgrunnslyden kommer tydligere fram...

Jeg kjører dekoder fra Canal Digital , og har satt den til maks fordi lyden skal bli optimal på min Samsung LE40M87. Til gjengjeld opplever jeg nesten litt for mye output på lyden fra tv'en bare jeg skrur opp 10% av full styrke. Har derfor tenkt å justere ned lyden fra dekoderen...

Men omvendt synes jeg høres merkelig ut, altså at lyden på dekoderen avhenger av lyden fra tv'en... Kan begynne å lure på om formuleringen din er feil, uten at jeg skal påstå det ;)

Vet ikke om dette var godt nok svar jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...