StupidNick Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg bruker for øyeblikket en Nokia N95 og lurer på om når jeg endrer menyvalget, "Send anrops-ID", om det endrer informasjonen som ligger i mitt SIM-kort, eller om det bare endrer innstillingene i selve telefonen? Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 dette veit jeg ikke, men vis du setter den til ikke send anrops id så kommer det opp som skjult id for den du ringer till.. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Det gjør ingen av delene. Det den gjør er å sende en kode over GSM nettet til din operatør som setter innstillingen skjul anrop på din linje. Skjult anrop er en nettverkstjeneste, ikke en lokal innstilling på telefonen. Og ingenting lagres på SIM-kortet (bortsett fra kanskje dine kontakter). SIM-kortet er bare noe som identifiserer deg overfor operatøren. Alle innstillinger gjøres enten lokalt på telefonen, eller sentralt hos operatøren. PS! Om du har slått på skjult anrop, men ønsker å vise nummeret ditt bare på akkurat et anrop kan du taste *31#xxxxxxxx hvor xxxxxxxx er nummeret du skal ringe til. Og motsatt når du har slått av skjult anrop, men ønsker å ikke vise nummeret ditt bare på akkurat et anrop kan du taste #31#xxxxxxxx Endret 14. desember 2007 av cyclo Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Det gjør ingen av delene. Det den gjør er å sende en kode over GSM nettet til din operatør som setter innstillingen skjul anrop på din linje. Skjult anrop er en nettverkstjeneste, ikke en lokal innstilling på telefonen. Og ingenting lagres på SIM-kortet (bortsett fra kanskje dine kontakter). SIM-kortet er bare noe som identifiserer deg overfor operatøren. Alle innstillinger gjøres enten lokalt på telefonen, eller sentralt hos operatøren. PS! Om du har slått på skjult anrop, men ønsker å vise nummeret ditt bare på akkurat et anrop kan du taste *31#xxxxxxxx hvor xxxxxxxx er nummeret du skal ringe til. Og motsatt når du har slått av skjult anrop, men ønsker å ikke vise nummeret ditt bare på akkurat et anrop kan du taste #31#xxxxxxxx Tusen takk for et informativt svar. Bare et lite spørsmål, hvis jeg slår anrops-ID av (altså skjult), og legger sim-kortet i en annen telefon som ikke har denne funksjonen i menyene sine, vil jeg da fortsatt ha skjult nummer? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Siden valget er lagret sentralt hos operatøren så er svaret ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå