Gå til innhold

hjelp med å lage et oppdaterende script!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter et script som viser forskjellig info hver gang man oppdaterer, jeg har prøvd å søkt litt på nettet, men vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det jeg skal søke på, jeg finner masse sån randomizere, men det er ikke det jeg er ute etter, det jeg trenger nå er en side som oppdaterer seg hver gang du besøker den, men det er alltid nytt innhold som vises som er definert i en fil eller noe sånt.

1. En side som blir oppdatert med nytt innhold hver gang den oppdateres

2. rekkefølgene MÅ være definert fra før av, slik at det ikke kommer opp random innhold

Jeg kan se for meg at det blir samme prinsipp som en counter, der den oppdaterer seg hver gang, men her er det snakk om at jeg definerer hva som skal vises hver gang den oppdateres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er formatet på informasjonen du ønsker skal bli oppdatert? Skal det være en ny web-side hver gang? Er det kun tekst som oppdateres? Vil du benytte deg av database eller fil/cookies?

Denne koden først i siden (Før noe som helst output).

if(!isset($_COOKIE('kaketeller'))) {
setcookie('kaketeller', '0', 0);
} else {
$count = $_COOKIE('kaketeller');
setcookie('kaketeller', (int)$count + 1, 0);
}

Denne koden hvor du vil ha det oppdaterende innholdet.

include('news/'.$count.'.html');

Utestet eksempel.

her trenger du filene:

news/0.html

news/1.html

news/2.html

osv...

Edit: btw: denne oppdateres individuelt for hver klient (browser). En annen variant er å lagre $count i en fil på serveren som ville blitt mer likt en counter.

Endret av grimjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...