Gå til innhold

Trøbbel overføring fra pc til kamera, GS 180

Anbefalte innlegg

Jeg har en lengre film (ca 50 min) på pc`en som jeg gjerne vil sikre en kopi av på dv-kassett, og vil derfor spille over fra pc til kamera. Kameraet er et Panasonic GS 180.

Har noen erfaringer og tips som kan hjelpe?

En annen ting: Har brent filmen over på DVD også. Kan filmen kopieres fra disse DVD`ene dersom originalen på pc`en skulle gå tapt? Konvertering må til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne kopiere filmen tilbake til kamera, må den først lagres i det spesielle DV-AVI-formatet. Dettte gjøres vanligvis med redigeringsprogrammet som brukes. ---------- Vi forutsetter at GS 180 har DV-in.

DVD-filmen er komprimert. Hvorfor ikke brenne 1 eller flere kopier av DVD-en som backup ?

Lenke til kommentar
For å kunne kopiere filmen tilbake til kamera, må den først lagres i det spesielle DV-AVI-formatet. Dettte gjøres vanligvis med redigeringsprogrammet som brukes. ---------- Vi forutsetter at GS 180 har DV-in.

DVD-filmen er komprimert. Hvorfor ikke brenne 1 eller flere kopier av DVD-en som backup ?

Filmfila på pc er i .avi format, men er usikker på om jeg har DV-in. Må sjekke opp det, hvis ikke noen vet med sikkerhet om kameraet har det eller ikke, da..?

Lenke til kommentar

Har du handboka til kamera, må den kunne fortelle det. Jeg har søkt på Google, alle svarene jeg fant fortalte at kamera har "DV og USB utganger", men ingen ting om inngang. ----------Så kan alternativet være å låne et DV-kamera med DV-in til jobben.

Lenke til kommentar

Dersom det ikke er det aller viktigste å ha den ukomprimert, så kan du jo legge den på en eller annen harddisk, eventuelt brenne den.

Ellers ville jeg bare prøvd å låne et kamera, har 180'en selv forresten. Tror ikke det støtter DV-in. Det kan jo være men. Les brukerhåndboken dersom du ikke har kastet den. Det tror jeg nemlig jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...